شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
خاطرات بچه‌های یک مدرسه در زنجان از بمباران 2 بهمن 65 کتاب می‌شود

زهره میرعیسی‌خانی نویسنده جوان زنجانی گفت: به همت نویسندگان زنجانی، «بچه‌های مدرسه بینش» تبدیل به کتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، «کرگدن‌های روی دیوار» مجموعه هفت داستان کوتاه به نام‌های «باغ اناری»، «کرگدن‌های روی دیوار»، «downhill»، «انتهای خیابان بهار»، «شهر چنارها»، «گربه مرده» و «زنی زیر باران دف می‌زند» از «زهره میرعیسی‌خانی» است.

در این مجموعه، نویسنده تنهایی و انزوای انسان امروز را به تصویر می‌کشد و در هر داستان، شخصیت‌ها ضمن درگیری با مشکلات و حوادث خود، با حس تنهایی خود به نوعی کنار می‌آیند.

زهره میرعیسی‌خانی درباره کتاب تازه‌اش به خبرنگار ایبنا گفت: این هفت داستان ماحصل ۱۵ سال نگارش است و بیشتر این داستان‌ها برگزیده جشنواره‌های مختلف بوده است.

این نویسنده جوان زنجانی با اشاره به اینکه «کرگدن‌های روی دیوار» درواقع گردآوری چند داستان است که به تنهایی راویتگر یک موضوع جذاب هستند، افزود: خوشبختانه پس از دو سال تلاش توانستم این مجموعه را گردآوری کرده و به چاپ برسانم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه علاقه‌مندی زیادی برای رفع اشکالات و ایرادات کارم در داستان‌نویسی دارم، جلسه نقد و بررسی این کتاب هم با حضور اساتید نویسندگی برگزار شد که امیدوارم در مجموعه‌های بعدی این نواقص را برطرف کنم.

میرعیسی‌خانی درباره کتاب جدید خود نیز گفت: هم اکنون در حال تدوین و تألیف کتاب دیگری با عنوان «بچه‌های مدرسه بینش» هستیم که قرار است با حمایت حوزه هنری استان به چاپ برسد.

این نویسنده گفت: کتابی که درباره سرگذشت دانش‌آموزان مدرسه بینش در حال تألیف است، یک کار گروهی است که با همکاری چند نفر از نویسندگان در حال گردآوری آن هستیم و من هم کارهای ویرایشی آن را انجام می‌دهم. داستان مربوط به حادثه بمباران دوم بهمن سال 65 است.

وی به تألیف یک رمان نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر کتاب «بچه‌های مدرسه بینش»، در حال نگارش یک رمان هستم که بخشی از آن را نوشته‌ام اما هنوز تکمیل نشده است.

میرعیسی‌خانی که از فعالان انجمن‌های ادبی استان نیز هست، گفت: کار تألیف کتاب در ایران و استان زنجان شغل دوم من محسوب می‌شود و به صورت یک درآمد پایدار نمی‌توانم به نویسندگی نگاه کنم.

این نویسنده با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر نویسندگی به تنهایی یک شغل محسوب می‌شود، افزود: در ایران نه تنها نویسندگی یک شغل نیست، بلکه شخصی که قصد چاپ کتابی را دارد، باید فکر هزینه‌های آن را هم بکند.

وی با بیان اینکه درآمد نوشتن یک کتاب برای یک نویسنده آن هم پس از چند ماه کار کردن به 2 میلیون تومان هم نمی‌رسد، اضافه کرد: به خاطر همین، هر شخصی که قصد نوشتن کتاب را دارد، باید به شغل دیگری هم مشغول باشد.

میرعیسی‌خانی درباره چاپ کتاب سفارشی ارگان‌های مختلف هم گفت: این نوع چاپ کتاب هم شرایط خاص خودش را دارد، یعنی وقتی برای همکاری با ارگانی قراردادی بسته می‌شود، باید معیارهای آن را هم قبول کرد.

وی ادامه داد: البته این روزها مشکلات چاپ کتاب و هزینه‌های ناشی از بالا رفتن قیمت کاغذ موجب شده است که نویسندگان هم با حمایت ارگان‌ها کتاب خود را چاپ کنند؛ چون چاره دیگری ندارند.

این نویسنده با اشاره به اینکه استان‌ زنجان دارای استعدادهای بسیاری در حوزه نویسندگی است، اضافه کرد: نویسندگی هم مانند سایر کارهای فرهنگی درآمد چندانی ندارد و یک نویسنده بنا به ذوق و علاقه‌ای که دارد، این کار را انجام می‌دهد.

میرعیسی‌خانی درباره چاپ کتاب الکترونیک نیز گفت: به نظر من کسی که به دنبال کتاب الکترونیک می‌رود، قید بسیاری از چیزها را زده است از جمله همان مبلغ ناچیزی که قرار بود از طریق کتاب، درآمد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها