چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
زنجانی‌ها در طرح پاییزه 205 میلیون تومان کتاب خریدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در طرح «پاییزه کتاب 1400» بیش از دو میلیارد ریال کتاب خریدند.

محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال طرح پاییزه کتاب با مشارکت 10 کتابفروشی در سطح شهرستان زنجان و ابهر اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح از شهرستان زنجان 8 باب و کتابفروشی‌های ابهر دو باب بود، اضافه کرد: این طرح به مدت 5 روز اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در طرح پاییزه 34 میلیون تومان یارانه پرداخت شد، افزود: میزان یارانه خرید برای هر کتاب در این دوره 20 درصد تعیین شده و سقف مجاز خرید نیز 300 هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

احمدخانی با اشاره به اینکه میزان خرید در طرح پاییزه کتاب 205 میلیون تومان بود، اضافه کرد: این میزان از طرح تابستانه کتاب بیشتر بود.

وی با اشاره به سایر طرح‌های حمایتی فرهنگ و ارشاد در قبال کتابفروشی‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر بیان کرد: در ایام کرونا تسهیلات حمایتی کم بهره به این قشر پرداخت شد و خوشبختانه زنجان جزو استان‌های برتر در این زمینه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در استان زنجان به ۸۶۶ پرونده با اشتغالزایی ۱۲۱۴ نفر به میزان ۲۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافت.

احمدخانی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی، ۵۲۵ میلیون تومان تسهیلات از طریق سامانه «تحفه» پرداخت شده است، افزود: همچنین ۹ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به هنرمندان زنجانی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: همچنین در دو نوبت کمک هزینه یک میلیون و 500 هزار تومانی به نویسندگان، هنرمندان و خبرنگارانی که عضو صندوق هنر بودند، پرداخت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها