چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
ترانه «شهاب مظفری» رمان شد

علی آرمین درباره آخرین اثرش گفت: «کی می‌تونه به جز تو برمودا باشه» داستانش در جزیره‌ای جنوبی می‌گذرد و با لهجۀ بوشهری همراه است.

علی آرمین داستان‌نویس و مولف کتاب‌های «به نام یونس»، «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» و «کمیک‌استریپ‌های شهاب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره آخرین اثر خود که یک رمان است، گفت: «کی می‌تونه به‌جز تو برمودا باشه؟» نام رمانی است که داستانش در جزیره‌ای جنوبی می‌گذرد و با لنج و ماهیگیری و بوی قلیه‌ماهی جنوب و لهجۀ بوشهری همراه است.
 
وی با اشاره به داستان این رمان، اضافه کرد: جلیل نوجوانی است که اکثر کوه‌های اطراف را فتح کرده و در مسابقه‌ای تفنگ برنو را صاحب شده، به خیال خودش هرچه را اراده کند، به دست می‌آورد. او در یک پیک‌نیک دوستانه جوگیر می‌شود و شرط می‌بندد که می‌تواند با دختری به نام دنیا دوست شود؛ اما دنیا، به این راحتی‌ها دست‌یافتنی نیست و تجربۀ پسرهای دیگر همین را تأیید می‌کند.
 
آرمین ادامه داد: به‌هرحال، جلیل تمام تلاش خودش را می‌کند تا شرط را نبازد و در این مسیر اتفاق‌هایی برای او می‌افتد.
 
نویسنده رمان «به نام یونس» تصریح کرد: این را هم باید بگویم که دنیا دختر عجیبی است؛ و واقعا برای خودش دنیایی است و سعی کرده‌ام از لحاظ شخصیت‌پردازی خوب پرداخته شود. مخاطب در این اثر خواهد دید که نبرد جلیل جسور و دنیا به کجا ختم می‌شود.
 
آرمین درباره رده سنی این رمان بیان کرد: همۀ افراد بالای پانزده‌سال می‌توانند این رمان را بخوانند؛ هرچند برای نوجوانان و جوانان هم می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
 
وی با اشاره به عنوان این رمان یادآور شد: نام این رمان، مصرعی از یکی از ترانه‌های شهاب مظفری است که شخصیت داستان، آن ترانه را زیر لب زمزمه می‌کند. این را هم اضافه کنم که طرح جلد کتاب هم تصویری از قایق و نخل و دریاست که به‌زیبایی توسط محمدامیر گروسیان کار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها