چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
دلاوری پهلوانان شاهنامه و نوجوان مبتلا به اوتیسم در دفاع مقدس!

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «کلاه سیاه و جادوی قهرمانان شاهنامه» اثر الهام مزارعی نویسنده شیرازی را که روایتی متفاوت و جذاب از جنگ برای کودکان است، راهی بازار نشر کرد.

الهام مزارعی در خصوص این کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس گفت: «کلاه سیاه و جادوی قهرمانان شاهنامه» داستانی است که در جشنواره داستان‌نویسی دفاع مقدس با عنوان «بوی خاك» توسط انتشارات علمی و فرهنگی در سال 1397 برگزار شده بود، برگزیده و امسال منتشر شد.

این نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان در خصوص شکل‌گیری ایده این داستان نیز گفت: دوران کودکی من در جنگ سپری شد و تلخی‌های زیادی از آن دوران به یاد داشتم و معتقد بودم کودکان باید با جنگ و دفاع مردم ایران به عنوان بخشی از تاریخ آشنا شوند.

وی افزود: با این وجود مخالف این موضوع هستم که تلخی‌های جنگ که منِ نویسنده تجربه کرده ام، به‌طور مستقیم برای کودکان بازگو و تکرار شود.

مزارعی که با کتاب «مامان کله‌دودکشی» منتخب لیست کلاغ سفید فرانکفورت و لیست کتاب‌های کتابخانه مونیخ ۲۰۱۴ و برگزیده لیست لاک‌پشت پرنده سال 1393 شده است، با بیان اینکه «کتاب دیگرم در حوزه جنگ "دختر کوچولو فرمانده سیبیلو" است»، عنوان کرد: در واقع در یکی از بازنویسی‌های این کتاب، ایده اصلی «کلاه سیاه و جادوی قهرمانان شاهنامه» شکل گرفت.

به گفته این نویسنده، داستان کتاب اخیر، روایت پسر نوجوانی مبتلا به اوتیسم و طراح بازی‌های رایانه‌ای است. او در خیالات خود وارد فضاهایی فانتزی می‌شود و آنجا با کمک شخصیت‌ها و قهرمانان شاهنامه به دنبال آزادی عموی خود که در جنگ اسیر شده، است.

کتاب «کلاه سیاه و جادوی قهرمانان شاهنامه» نوشته الهام مزارعی و با تصویرگری امیرهوشنگ معین با قیمت 24 هزار تومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها