دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مشارکت بیش از 500 نفر زندانی در 10 مسابقه كتابخوانی

مسئول امور فرهنگي و تربيتی و مسئول كتابخانه مشاركتی اداره زندان‌های شهرستان میاندوآب گفت: بيش از 500 نفر از زندانيان عضو اين كتابخانه در 6ماهه اول سال‌جاری در 10 مسابقه كتابخوانی به محوريت كتاب‌های مذهبی و آموزنده شرکت کرده‌اند.

محمد حسن‌زاده، مسئول امور فرهنگی و تربيتی و مسئول كتابخانه مشاركتی اداره زندان‌های شهرستان میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: كتابخانه عمومی مشاركتی اداره زندان شهرستان مياندوآب در شش ماهه اول سال 1400 ميزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترويجی بود.

وی افزود:  اجرای 10 مسابقه كتابخوانی به محوريت كتاب‌های مذهبی و آموزنده با مشاركت بيش از 500 نفر از زندانيان عضو اين كتابخانه در 6ماهه اول سال، برگزاری مسابقات قرآن و اذان، نمايشگاه نقاشی، عكس و كتاب ازجمله برنامه‌های فرهنگی و ترويجی صورت‌گرفته توسط كتابخانه مشاركتی زندان است.

حسن زاده، با اشاره به اينكه رسالت اصلی زندان‌ها، اصلاح افراد و بازگرداندن افراد سالم به جامعه است، افزود: اغلب مخاطبان ما افراد آسيب ديده جامعه بوده و انجام فعاليت‌های فرهنگی و تربيتی در خصوص اين افراد نياز به توجه و حساسيت بيشتری دارد.

وی ادامه داد: از اين رو كتابخانه مشاركتی زندان برای تامين منابع مفيد و مناسب برای اين قشر خاص نياز به همكاری و حمايت بيشتر اداره كتابخانه‌های عمومی دارد.

مسئول كتابخانه مشاركتي اداره زندان شهرستان مياندوآب، تاكيد بر وجود 3300 جلد كتاب در اين كتابخانه، گفت: اغلب منابع دريافتی در سال جديد اهدايی از اداره كل كتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است.

حسن‌زاده افزود: كتابخانه مشاركتی اداره زندان شهرستان مياندوآب، به‌عنوان يكی از فعال‌ترين كتابخانه‌های مشاركتی شهرستان، همواره در انجام امور فرهنگی پيشقدم بوده و در حال حاضر نيز در برگزاری و شناساندن جشنواره كتابخوانی رضوی در بين زندانيان فعاليت ويژه و چشم‌گیری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها