دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
محفل شعر همسر وفادار در سنندج برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهیده فاطمه اسدی محفل شعر همسر وفادار در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امین مرادی در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: محفل شعر همسر وفادار در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهیده فاطمه اسدی، با حضور جمعی از شاعران برجسته استان کردستان و دو چهره ملی در سنندج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از زبان هنر در راستای انتقال مفاهیم ارزشی یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر است و در همین راستا برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به عنوان یک اولویت اصلی دنبال و پیگیری می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: شهیده فاطمه اسدی، نماد مظلومیت و نمونه‌ای از ایثار و ازخودگذشتگی شهدای کردستان است که پیکر مطهر وی بعد از گذشت 37 سال انتظار، تفحص شده و به همین دلیل باید این همه رشادت به بهترین شکل ممکن به نسل جوان انتقال داده شود.

وی عنوان کرد: در راستای معرفی بخشی از رشادت های شهیده فاطمه اسدی و دیگر شهدای مظلوم خطه شهیدپرور کردستان، محفل شعر همسر وفادار در سنندج برنامه‌ریزی شده و بر این اساس، سه‌شنبه، 9 آذرماه، راس ساعت 10 صبح در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

مرادی گفت: در این محفل شعر علاوه بر شعرخوانی شماری از شاعران برجسته استان کردستان، از حضور شاعر برجسته کشوری میلاد عرفان‌پور نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی ضمن اشاره به حضور خانواده شهیده فاطمه اسدی در این محفل شعر، بیان کرد: همچنین در این مراسم با حضور مدیران و مسئولان استان، از دختر شهیده فاطمه اسدی تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن دعوت از علاقمندان برای حضور در این محفل ادبی و هنری، یادآور شد: محفل شعر همسر وفادار با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، سازمان بسیج هنرمندان، جبهه فرهنگی  اجتماعی انقلاب اسلامی کردستان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سنندج برگزار می‌شود.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد. 

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها