دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
برگزاری مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای در زنجان

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی سه دقیقه‌ای گفت: این مسابقات ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۹ به بعد (همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان) برگزار می‌شود.

ایرج صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مسابقات کتابخوانی در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی سه دقیقه‌ای گفت: این مسابقات ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۹ به بعد (همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان) برگزار می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای در دو بخش برگزار می‌شود، افزود: بخش تخصصی این مسابقه در حوزه کتاب‌های فلسفی و در بخش آزاد نیز موضوع کتاب انتخابی، آزاد است.

صادقی با اشاره به شروط شرکت در این مسابقه کتابخوانی گفت: دانشجویان تنها می‌توانند در یکی از دو بخش تخصصی و آزاد شرکت کنند و اولویت در هر دو بخش با کتاب‌هایی است که طی دو سال اخیر چاپ شده باشند.

وی با بیان اینکه معرفی کتاب از سوی شرکت‌کنندگان به‌صورت حضوری انجام می‌شود، اضافه کرد: هر شرکت‌کننده باید مهم‌ترین پیام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب مورد نظر را به مخاطبان منتقل کند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان کسر 2 امتیازی به ازای هر 10 ثانیه تاخیر در ارائه را از دیگر شروط این مسابقه اعلام کرد و گفت: همچنین کتاب‌هایی که مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته باشند، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

صادقی با بیان اینکه مسابقه از اول آذر تا اول دی‌ماه برگزار می‌شود، افزود: ملاک اصلی ارزیابی، علاوه بر محتوای کتاب، شامل نحوه ارائه و رعایت فنون و مهارت‌های ارتباطی و استفاده از زبان بدن است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه «هایکو کتاب» خبر داد و گفت: مسابقه «هایکو کتاب» (ساخت شعر کوتاه در سه بند با استفاده چینش عناوین ۳ کتاب) در استان زنجان برگزار می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقه «هایکو کتاب» در دو بخش عمومی و ویژه کتابداران با موضوع آزاد برگزار می‌شود، افزود: استفاده از تنها سه کتاب، کیفیت تصویر، خلاقیت در عکاسی، خلاقیت و ذوق هنری و ارائه مفهوم ادبی زیبا در شعر هایکوی ساخته‌شده، ازجمله ملاک‌های ارزیابی و داوری فایل‌های ارسال‌شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها