یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
هیات تجاری چاپ ایران در اكسپوي دبي ٢٠٢٠ با فعالان چاپ دنیا رایزنی می‌کند

هیات تجاری صنعت چاپ ایران با فعالان چاپ آلمان،‌ ایتالیا و چین و سایر کشورهای هدف در اكسپوي دبي ٢٠٢٠ دیدار خواهند کرد و چشم‌انداز فعالیت‌های صنعت چاپ ایران را به نمایش خواهند گذاشت.

 بهنام نجفی دبیر کارگروه اکسپوی اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آمادگی هیات تجاری ایران برای حضور در اكسپوي دبي ٢٠٢٠ و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای چاپخانه‌داران توضیح داد: برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی با فعالان بین‌المللی صنعت چاپ و نیز برپایی جلسات با کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، عراق، لبنان، عمان، سوریه، بحرین و اردن تاکنون برنامه‌ریزی شده است.
 
وی با اشاره به فرصت تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقای جنوبی و بازار بکر آن مثل تانزانیا، توضیح داد: قرار است در این زمینه چاپخانه‌داران بروشوری از توانمندی‌ها و فعالیت‌های خود را به دو زبان عربی و انگلیسی آماده کنند تا برنامه‌های هیات اعزامی صنعت چاپ کشور به درستی دنبال شود، در این زمینه تلاش می‌شود چشم‌انداز صنعت چاپ کشور به نمایش گذاشته شود.
 
نجفی با بیان اینکه اکسپو بزرگترین رویداد اقتصادی جهان است و فرصت خوبی است تا توانمندی‌های خود را به جهان معرفی کنیم، عنوان کرد: یکی از اهداف ما برای حضور در اكسپوي دبي ٢٠٢٠ این است که با کشورهای پیشرفته ارتباط بگیریم تا برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کنند؛ مثل آلمان و ایتالیا که در حوزه فناوری پیشرو هستند و تاریخ جلسات هم مشخص شده‌اند.
 
وی با اشاره به رایزنی با کشور چین برای سرمایه‌گذاری ماشین‌آلات چاپ نیز، گفت: با کشورهای همسایه نیز در حوزه چاپ و انتشار کتاب‌های درسی،‌ تولید بسته‌بندی صنایع شوینده و بهداشتی،‌ صنایع غذایی و ... برای ارائه خدمات جلسات مشترک برگزار خواهیم کرد و جلساتی پیش‌بینی شده است.
 
نجفی با بیان اینکه رایزنی با فعالان چاپ سایر کشورها نیز در نشست‌‌هایی مجزا برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: این افراد می‌توانند بستری مناسب برای بحث شبکه‌سازی و اقتصادی و خدماتی صنعت چاپ کشور ایجاد کنند.
 
وی تاکید کرد: قرار است در مدت حضور هیات تجاری چاپ ایران سالن جلسات پاویون تجاری در اختیار این هیات قرار گیرد تا رایزنی‌ها و ارتباطات توسعه گیرد.
 
نجفی با اشاره به دسته‌بندی افراد در هیات تجاری توضیح داد: در این زمینه قرار است با توجه به حوزه‌های کاری، دسته‌بندی‌های مشخصی برای اعضا در نظر گرفته شود تا افراد به تناسب حوزه و حیطه کاری خود با گروه‌های تجاری سایر کشورها ارتباط گیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها