یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی همزمان با هفته پژوهش

نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی 23 تا 30 آذر ماه همزمان با هفته پژوهش توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار می‌شود.

سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی همزمان با هفته پژوهش خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف تجهیز کتابخانه‌های تخصصی کشور توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ثبت‌نام ناشران دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه آغاز شده است و ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه علاوه بر اعضای انجمن شامل ناشران دانشگاهی غیرعضو نیز خواهد بود.
 
حسینی‌نیک با بیان اینکه مجوز فعالیت ناشران باید لااقل تا پایان سال 1400 اعتبار داشته باشد، عنوان کرد: ناشران دانشگاهی متقاضی برای شرکت در نمایشگاه باید تا 15 آذر در پرتال پند ثبت نام کرده و کتاب‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.
 
وی تاکید کرد: کتاب‌های جدید یا تجدیدچاپ‌شده در 10 سال اخیر (از سال 1391 تاکنون) که دارای اعلام وصول از اداره کتاب هستند، می‌توانند در این نمایشگاه عرضه شوند.
 
حسینی‌نیک در ادامه با اشاره به اینکه قیمت کتاب‌ها بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در خانه کتاب خواهد بود، گفت: تغییر قیمت‌ها با مسئولیت ناشر بر اساس شرایط اقتصادی و عرف بازار کتاب، فقط برای یک نوبت امکان‌پذیر است.
 
وی همچنین درباره میزان تخفیف در نظر گرفته‌شده برای کتاب‌های این نمایشگاه نیز توضیح داد: تخفیف برای عموم خریداران در این نمایشگاه معادل 20 درصد از قیمت پشت جلد از طرف ناشران اعمال می‌شود و برای کتابخانه‌های تخصصی شامل دانشگاهی یا سازمانی بر اساس میزان آورده خود، یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند که این یارانه 20 درصد از قیمت پشت جلد کتاب خواهد بود.
 
حسینی‌نیک تاکید کرد: هر کتابخانه می‌تواند تا سقف تعیین‌شده از تخفیف 40 درصد استفاده و کتاب خریداری کند و مازاد بر سقف مذکور، کتاب‌های خریداری شده با تخفیف 20 درصد عرضه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بعد از پایان نمایشگاه فاکتورهای خرید هر کتابخانه استخراج شده و با تأیید انجمن، 20 درصد یارانه دولت توسط ذیحسابی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب هر ناشر واریز می‌شود، گفت: وجوهی که به حساب انجمن واریز می‌شود حداکثر ظرف یک ماه با ناشران تسویه خواهد شد.

نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی از 23 تا 30 آذر ماه امسال همزمان با هفته پژوهش به صورت مجازی و از طریق پرتال نشر دانشگاهی (پند) به نشانی www.vabf.ir با شرایط زیر برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها