شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
«مسافر رضوان»؛ روایتی از زندگی شهید مدافع حرم علی احمدی

کتاب «مسافر رضوان» که روایتی از زندگی شهید مدافع حرم سیدعلی احمدی زنجانی است به‌نویسندگی محمدرضا احمدی چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «مسافر رضوان» که روایتی از زندگی شهید مدافع حرم سیدعلی احمدی زنجانی است و نَسَبَش به امام موسی صدر می‌رسد، چاپ و منتشر شد.

شهید علی احمدی زنجانی در سن 31 سالگی و در حملات هوایی به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه طلحیه شهر سراقب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در لبنان به خاک سپرده شد.

این کتاب توسط محمدرضا احمدی پسرعموی شهید احمدی زنجانی نگارش شده و به سفارش کنگره شهدا به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب با توجه به شناختی که از شهید سیدعلی احمدی زنجانی داشته است، دوران زندگی او را از بدو تولد تا زمان شهادت در کتاب آورده است.

محمدرضا احمدی نویسنده کتاب «مسافر رضوان» به خبرنگار ایبنا در زنجان گفت: کتاب مسافر رضوان در ارتباط با زندگی شهید علی احمدی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید علی احمدی 24 شهریور سال 1368 شمسی در زینبیه دمشق متولد شد و پدرش مرحوم آیت‌الله حاج سیدابراهیم احمدی موسوی زنجانی جزو علمای کثیرالتالیف و از روحانیون بنام زنجان هستند، اضافه کرد: مادر این شهید اهل لبنان است و نَسَب وی به امام موسی صدر می‌رسد.

این نویسنده زنجانی با بیان اینکه زندگی شهید علی احمدی فعالیت مستمر در تبلیغ دین اسلام و حضور در جبهه بوده است، اضافه کرد: این شهید در دوران حیات خود دروس علوم دینی را هم فرا گرفته بود.

احمدی با اشاره به توجه شهید علی احمدی به فضائل اخلاقی شهید احمدی زنجانی گفت: وی در ظاهر و باطن فردی بی‌ریا و مخلص بود که به تمام شعارهای داده شده عمل کرد و در نهایت به بالاترین پاداش همه تلاش‌هایش که همان شهادت بود، رسید.

وی با بیان اینکه نام کتاب هم برگرفته از سبک زندگی شهید احمدی است، اضافه کرد: مادر بزرگوار شهید زنجانی وی را طوری تربیت کرده بود که روزهای جمعه نماز استغاثه به حضرت زهرا (س) می‌خواند، از همین رو به خاطر سبک زندگی شهید و معصومیتی که داشت، نام کتاب را مسافر رضوان انتخاب کردم.
 
این نویسنده زنجانی در ارتباط با فصول کتاب «مسافر رضوان» نیز گفت: در یک فصل از این کتاب شهید از دیدگاه همرزمانش توصیف شده، فصل دیگر مربوط به اجداد شهید است، فصل سوم شامل تصاویری از مراحل مختلف زندگی شهید و در نهایت فصل آخر هم دارای توضیحاتی درباره خود شهید است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز درباره کتاب‌های تألیف‌شده به سفارش کنگره شهدا گفت: کتاب زندگی برخی از شهدا قبل از کنگره به چاپ رسیده بود، بر همین اساس اسامی شهدایی که کتابی درباره آنها نبود، احصا شد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه 200 کتاب برای کنگره شهدا به چاپ رسید، بیان کرد: برای تسریع در امر نگارش کتاب‌ها این اقدام توسط ادارات مختلف انجام شد و در نهایت همه عناوین در نظر گرفته شده قبل از کنگره به چاپ رسید.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های چاپی کنگره شهدا به مناسبت‌های مختلف در حال رونمایی است، تصریح کرد: در برخی از کتاب‌ها به شهدایی پرداخته شده که تاکنون گمنام بودند؛ در‌حالی‌که زندگی پررمزورازی داشتند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه چاپ کتاب موضوعی شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، گفت: زنجان 7 هزار جانباز و 3 هزار و 500 شهید دارد که پرداختن به زندگی هریک از این بزرگواران کار ارزشمندی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها