پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
فروش 5 هزار و ٢٥٨ جلد کتاب در «پاییزه کتاب 1400» خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش 5258 جلد کتاب در طرح «پاییزه کتاب 1400» در کتابفروشی‌های عضو طرح در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با بیان این خبر، عنوان کرد: طرح «پاییزه کتاب 1400» از 29 آبان ماه لغایت 3 آذرماه برگزار شد و در مدت زمان این طرح مردم استان، بالغ بر ۲ میلیارد و 762 میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی به مشارکت 14 کتابفروشی استان در این طرح اشاره کرد و گفت: 10 کتابفروشی در مرکز استان و 4 کتابفروشی در شهرستان‌ها در «پاییزه کتاب 1400» فعال بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار 300 هزار تومان درنظر گرفته شده بود، اضافه کرد: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقمندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب تر تأمین کنند.

نبی زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طرح‌های فصلی فروش کتاب علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، در شرایط کنونی کمک کننده و موجب دلگرمی کتابفروشی های سطح استان است.

وی به کاهش اندک فروش در این طرح به نسبت طرح تابستانه با فروش 2 میلیارد و 822 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: با وجود کوتاه بودن مدت زمان اجرای این طرح نسبت به طرح های گذشته، شاهد استقبال بالای مردم از «پاییزه کتاب 1400» بودیم. به گونه ای که تنها در روز آخر 70 میلیون تومان کتاب خریداری شد.

نبی زاده اضافه کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب در استان تصور می‌کردند طرح 7 روزه است و با پایان یافتن طرح در 3 آذرماه، نتوانستند از آن استفاده کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها