چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
فروش اینترنتی و تلفنی طرح پاییزه کتاب فعال شود

محمد پورامین، مدیر داخلی انتشارات آگاه با بیان این‌که طرح پاییزه کتاب امسال بسیار بیشتر مورد استقبال قرار گرفت، گفت: بهتر بود طرح فروش اینترنتی و تلفنی طرح پاییزه کتاب هم با سازو‌کاری مدیریت شده در فضایی مطمئن انجام می‌شد.

محمد پورامین، مدیر داخلی انتشارات آگاه  در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با اشاره به طرح کارامد پاییزه کتاب عنوان کرد: طرح‌های فصلی کتاب مانند پاییزه بسیار مفیدند اما بهتر است این طرح‌ها متناسب با نیازهای روز مخاطبان به‌روز شود.

مدیر داخلی انتشارات آگاه گفت: متاسفانه با وجود همه خوبی‌های این طرح، مخاطب باید برای بهره‌مندی از طرح تخفیف طرح‌های فصلی، حضوری مراجعه کند، درحالی که از زمان شیوع کرونا خرید‌های غیرحضوری به سرعت از خریدهای حضوری پیشی گرفتند. 
 
وی تاکید کرد:بهتر بود سازوکاری طراحی می‌شد تا با تدابیر اتخاذ شده امنیتی؛ افراد بتوانند از طریق اینترنت و تلفن هم در طرح‌های فصلی کتاب شرکت کنند و کتاب مورد نظر خود را سفارش دهند؛ البته بهتر است این مسیر مطمئن، وقت‌گیر هم نباشد.

مدیر داخلی انتشارات آگاه تاکید کرد: کتاب‌فروشان اگر سایت فروش کتاب داشته باشند، نمی‌توانند از طریق آن به فروش کتاب در طرح پاییزه بپردازند زیرا فرد باید حضور داشته باشد تا کد ملی رویت شود و سپس وارد سامانه خانه کتاب شویم تا بتوانیم ببینم کتاب با  فلان شابک شامل تخفیف طرح پاییزه می‌شود یا خیر، و بعد مشخص شود این تخفیف 15 درصد است یا 20 درصد؟

وی افزود: متاسفانه این اتفاق بسیار وقت‌گیر است و باعث می‌شود بسیاری از افراد حوصله این انتظار را نداشته باشند و از خرید با تخفیف کتاب در این طرح صرف‌نظر کنند.

پورامین با اشاره به اسم اختصاصی API که یک اسم اختصاصی است و امکان دسترسی به سایت تخفیف خانه‌کتاب را برای کتابفروشان طرح‌های فصلی فراهم می‌کند، گفت: کتاب‌فروشان برای هر کارت ملی می‌توانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند و هنگامی که این دسترسی برای ما میسر باشد فروش اینترنتی را هم می‌توان در این طرح فعال کرد. امکان خرید اینترنتی در طرح‌های فصلی یک مزیت بزرگ و یک ضرورت است و اپیدمی کرونا باعث شد خرید‌های غیر حضوری کتابفروشی‌ها بیشتر گسترش پیدا کند.  
 
مدیر داخلی انتشارات آگاه تاکید کرد: در بحث خرید تلفنی کتاب در طرح پاییزه متاسفانه امکان سواستفاده از کد ملی‌های دیگر وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم با رویت کارت ملی افراد از طریق مراجعه حضوری؛ فروش کتاب را برای مخاطبان داشته باشیم.
 
وی با اشاره به سنگین بودن سامانه خانه کتاب هنگام طرح پاییزه کتاب گفت: به دلیل حجم زیاد مراجعان به این سامانه، هنگام اجرای این طرح ممکن است سایت برای سایر کتاب‌فروشان از دسترس خارج شود و فروش آن‌ها به تاخیر بیفتد.

مدیر داخلی انتشارات آگاه با بیان این که امسال طرح پاییزه کتاب بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفت، عنوان کرد: متاسفانه با اپیدمی کرونا چاپ برخی کتاب‌ها به تاخیر افتاد و با واکسیناسیون و برگشت جامعه به روال سابق و بازگشایی‌ها، این کتاب‌ها مجدد منتشر شد و به دلیل این که طرح پاییزه امسال بعد از یک تعطیلی طولانی ناشی از کرونا اجرا شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

پورامین عنوان کرد:  ناشران و کتاب‌فروشان اکنون در فضای مجازی کتاب‌های منتشر شده را خود را معرفی می‌کنند و همین امر باعث شده شده مردم کتاب‌های مختلف را بیشتر بشناسند. به‌عنوان مثال فروش کتاب‌های عمومی در طرح های فصلی از جمله پاییزه بالاتر از کتاب‌های دیگر بوده است.

وی با بیان این که طرح پاییزه کتاب با استفاده از ابزار اطلاع‌رسانی بسیار خوب معرفی شد، عنوان کرد: در طول برگزاری و حتی قبل از آن رسانه ملی وخبرگزاری‌ها و حتی در سطح شهر؛ وسایل ارتباط جمعی تلاش کردند افراد را از وجود این طرح آگاه کنند.  
 
پورامین درباره تفکیک تخفیف کتاب‌های ترجمه و تالیف در طرح پاییزه کتاب گفت: اختصاص تخفیف بیشتر به کتاب نویسندگان داخلی و تالیفی در طرح‌های فصلی یک حسن خوب است و با این کار از نویسندگان داخلی حمایت می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها