چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
سومین کنگره «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» برگزار می‌شود

منصور محبی نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، از برگزاری اختتامیه سومین «کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» در نیمه دوم آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، منصور محبی نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری اختتامیه «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» در نیمه دوم آذرماه خبر داد.
 
وی با اشاره به استقبال علاقه‎‌مندان به این کنگره ملی تصریح کرد: تاکنون ۲۳۸ اثر به دبیرخانه سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان باعنوان «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» توسط شاعران شعر آیینی و با موضوع اربعین حسینی و حماسه عاشورا و نیز بخش ویژه که با موضوع دفاع مقدس و مختص شاعران استانی بود، به دبیرخانه کنگره ارسال شده‌اند. آثار ارسالی پس از دسته‌بندی و کدگذاری، با توجه به زبان و گویش، برای داوری ارسال شده و مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره تصریح کرد: شاعران ایرانی در جای جای این سرزمین که از اقوام مختلف‌اند، به زبان‌ها و گویش‌های متنوع تکلم می‌کنند، قلم می‌زنند، شعر می‌سرایند و آثار گرانبهایی هم تولید می‌کنند. از طرفی عشق به اهل بیتِ پیامبر (ص) و خصوصاً امام حسین (ع) در وجود هر انسان آزاده‌ای نهفته است و شاعران و نویسندگان هر قوم به زبان و گویش خاص خود در این موضوع سروده‌هایی دارند. معرفی ابعاد حماسه اربعین‌ حسینی و تبلیغ سیره آن حضرت و نیز ترویج فعالیت‌‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و درنهایت شناسایی سرایندگان آثار ادبی و تقدیر از هنر و ذوق آنها از اهداف این کنگره است.

محبی در استان ایلام ادامه داد: بنا به درخواست همکاران و اهالی شعر و ادب شهرستان مهران و موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سومین دوره کنگره به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود. در واقع امور اجرایی کنگره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران انجام می‌شود. رییس اداره شهرستان مهران و دبیر اجرایی کنگره و سایر همکاران، با هماهنگی و همفکری اعضای محترم اتاق فکر، تلاش می‌کنند تا ان‌شاءالله اختتامیه‌ای وزین و پرمحتوا برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ثبت و ماندگاری و انتشار آثار برگزیده این کنگره به جوامع هدف،تاکنون مجموعه آثار برگزیده اولین و دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان1و2»با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام چاپ و منتشر شده است.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در پایان گفت: با عنایت به برگزاری مراسم کنگره سه هزار شهید استان ایلام، اختتامیه کنگره عقیق و ارغوان،در نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود و از برگزیدگان، با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی، تجلیل به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها