دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
توزیع کتاب بین خانواده‌ کارگران آجرپزی به مناسبت هفته کتاب

همزمان با هفتمین روز بیست و نهمین دوره هفته کتاب، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تهران کتاب و محصولات فرهنگی توزیع کرد.

عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه روز گذشته این سازمان در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تهران، گفت: به دنبال اجرای فعالیت‌های جهادی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، 500 بسته فرهنگی در میان خانواده‌های مناطق شمس‌آباد توزیع شد.
 
وی در این زمینه توضیح داد: این بسته‌ها شامل کتاب، لوازم‌التحریر و دیگر محصولات ترویج کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان بود که با حضور معاون فرهنگی سازمان و  خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) اهدا شد.
 
باباخانیان افزود: این برنامه به همت مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان و با همکاری مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق 18 و 21 همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
 
وی از حضور اتوبوس کتابگرد هدهد در این منطقه خبر داد و گفت: یک دستگاه اتوبوس کتابگرد هدهد در بین محل زندگی خانواده‌های کارگران کوره‌های آجرپزی جنوب شهر تهران مستقر شد و با اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی و اهدای بسته‌های فرهنگی به تبلیغ کتاب و کتابخوانی پرداخت.
 
باباخانیان با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که انجام شد، گفت: اجرای نمایش میدانی، ارائه عضویت رایگان کتابخانه‌های سازمان، ایستگاه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، ایستگاه خلاقیت، نقاشی، قصه‌گویی، سرگرمی و نشاط، کتاب در گردش، یک جمله یک کتاب، نمایشگاه کتاب و... از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بودند.

وی در بخش دیگر صحبت‌‌‌های خود از ارسال كتاب براي تجهيز كتابخانه‌هاي مناطق محروم و کم‌برخوردار در هفته کتاب نیز خبر داد و افزود: حدود یک هزار و 600 جلد کتاب به مدرسه علميه امام خميني (ره ) و 400 جلد کتاب نیز به روستاي مرتضي گرد در منطقه 19 اهدا شده است.

باباخانیان یادآور شد: در این زمینه حدود 400 جلد کتاب نیز به روستاي فرون آباد در منطقه 13، 700 جلد کتاب به شهرك كميته و شهرك گلستان درمنطقه 20 و یک هزار و 100 جلد کتاب نیز به شهرستان زاهدان  ارسال و اهدا شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها