دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
خراسان رضوی رتبه دوم پاییزه کتاب را یدک می‌کشد

به گفته افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با گذشت 2 روز از اجرای طرح پائیزه کتاب، این استان توانسته رتبه دوم کشور را بر اساس مبلغ فروش و تعداد کتب فروخته شده از آن خود کند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، استان خراسان رضوی که با حضور 119 کتابفروشی میزبان پاییزه کتاب است؛ به گفته افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکنون توانسته رتبه دوم کشور بر اساس مبلغ فروش و تعداد کتب فروخته شده را از آن خود کند. 

طبق آنچه افشین تحفه‌گر گفت، از اعتبار 5میلیارد و 814 میلیون ریالی استان در طرح «پاییزه کتاب 1400»، خراسان رضوی 2 میلیارد و 304 میلیون و 954 هزار و 308 ریال از اعتبار خود را مصرف کرده و 13 میلیارد و 889 میلیون و 13 هزار و 740 ریال برای 20 هزار و 838 جلد کتاب فروش داشته است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه از 2 کتابفروشی صدرنشین مشهدی نیز نام برد و گفت:کتابفروشی‌های «شهر کتاب» و «آبان» جزو پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های کشور براساس تعداد کتب فروخته شده هستند.

و اما در ادامه تحفه‌گر از همه علاقمندان و دوستداران کتاب برای استفاده از روزهای باقی مانده طرح پاییزه دعوت کرد و یادآور شد: ۸۹ کتابفروشی در مشهد و ۳۰ کتابفروشی در سایر شهرستان‌های استان در این طرح شرکت کردند که علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن مراجعه به سایت tarh.ketab.ir از اسامی کتابفروشی‌های عضو پاییزه کتاب ۱۴۰۰ در استان اطلاع پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها