سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
طرح‌های فصلی تا 9 روز افزایش پیدا کند

مدیر کتابسرای دیبای رشت با اشاره به کاهش زمان اجرای طرح پاییزه کتاب خواستار افزایش روزهای برگزاری آن تا 9 روز شد.

صمد دستاری مدیر کتابسرای دیبای رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به کاهش زمان برگزاری طرح پاییزه کتاب، گفت: در حالی که انتظار ما این بود که پاییزه کتاب با توجه به شرایط بازار و گرانی مواد اولیه تا 9 روز برگزار شود اما دیدیم که غیر از مناطق محروم به پنج روز کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: الان که زمان کوتاه شده است، و تا خواننده مطلع شود و به دیگران بگوید زمان از دست ما رفته است و عملا نمی‌توانیم قدرت عمل زیادی در این مدت داشته باشیم.
 
دستاری در ادامه با اشاره به تفاوت کتاب‌های تالیف و ترجمه نیز عنوان کرد: معتقدم که بهتر است تخفیف‌ها به صورت یکسان ادامه داشته باشد و تفاوتی بین این دو وجود نداشته باشد، زیرا تجربه نشان داده است هرچه درصد تخفیف پایین‌تر بیاید مردم مجبور به هزینه بیشتر هستند.
 
وی تاکید کرد: گاهی نیز به دلیل قدرت خرید پایین و گران بودن کتاب‌ها خانواده‌‌ها مجبور به خرید یک یا دو جلد کتاب به جای سه یا چهار جلد هستند و این موضوع به ضرر کتابخوان‌ها شده است.
 
دستاری با اشاره به تاثیر طرح‌های فصلی خرید کتاب، عنوان کرد: این طرح در طول هفده دوره گذشته توانسته است به جایگاه خوب و مناسبی در میان مردم و صنف نشر پیدا کند،‌ زیرا معمولا به واسطه اجرای طرح، کتاب به مردم معرفی می‌شود و آن‌ها به سراغ کتابفروشان می‌آیند.
 
وی با بیان اینکه با تعطیلات کرونایی فروش و بازار کتاب طی این دو سال تضعیف شده است، گفت: این موضوع در حالی رخ داد که مردم باید در این مدت بیشتر کتاب می‌خواندند، کتاب نقش آموزشی و تکمیلی برای کودکان و نوجوانان را دارد و دانش‌آموزان هنگام درس خواندن گاهی نیاز به منابع کمک آموزشی داشتند که ما تعطیل بودیم.
 
دستاری همچنین تاکید کرد: بهتر است قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از سوی مدیران و دست‌اندرکاران طرح انجام شود زیرا بنظرم در این مدت این کار قوی نبوده و کمرنگ است در حالی که می‌توان در رسانه‌ سراسری توجه بیشتری به تبلیغات داشت.

طرح پاییزه کتاب 1400 با مشارکت 980 کتاب‌‌فروشی از 29  آبان آغاز شده و تا سوم آذر‌‌ماه ادامه دارد. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها