یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
هر ماه بیش از 20 میلیون تومان ضرر مالی داریم

مدیرمسئول چاپ و انتشارات «آریتان» اردبیل گفت: وضعیت نشر کتاب در اردبیل مطلوب نیست و بیشتر کتاب‌هایی که در چاپخانه‌های اردبیل چاپ می‌شوند، به سفارش ادارات است.

شهروز گلدوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: وضعیت نشر کتاب در اردبیل زیر ۱۰ درصد است و کتاب‌هایی که در چاپخانه‌های اردبیل چاپ می‌شوند، بیشتر به سفارش ادارات انجام می‌گیرد.
 
وی درباره چالش‌های فعلی فعالان صنعت چاپ استان اردبیل نیز تصریح کرد: وضعیت چاپ استان، مرز چالش را گذرانده و اگر بتوانیم تا آخر سال دوام بیاوریم؛ باید خدا را شاکر باشیم.
 
مدیرمسئول چاپ و انتشارات «آریتان» اردبیل اضافه کرد: قیمت کاغذ و زینک در اوج گرانی است و به تدریج به سمت و سوی نایاب شدن می‌رود؛ ما شرایط سختی را پشت سر می‌گذرایم و ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان ضرر مالی داریم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا ناشران اردبیل کتاب‌های خود را برای چاپ به استان‌هایی چون تبریز یا قم ارسال می‌کنند؟، گفت: برای اینکه ادارات آن استان‌ها از کاغذهای یارانه‌ای برای حمایت از تولید بهره می‌گیرند و اتحادیه قوی و پر تلاشی پشت کار ایستاده است.
 
گلدوست که در چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان اردبیل به عنوان یکی از فعالان صنعت چاپ و نشر استان مورد تجلیل قرار گرفت، تصریح کرد: از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون، حمایت‌ها در حد شعار و حرف بوده است و اگر تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده، باید از هفت‌خوان رستم بگذریم تا شاید به بخشی از آن دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها