یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان سفر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دوسالانه غزل منزوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در پنج بخش کتاب مجموعه غزل فارسی و غزل ترکی چاپ شده بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، تک‌ اثر شعر فارسی و ترکی (پنج اثر از هر شرکت‌ کننده) و پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب با موضوع غزل‌های حسین منزوی (۱۳۲۵ تا ۱۳۸۳) در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ارسال 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل حسین منزوی گفت: کار داوری آثار در سه حوزه و با حضور 8 نفر انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی هم مهدی محبتی و قربان ولیئی هستند افزود: داوران بخش غزل فارسی محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی و داوران بخش ترکی را هم سعید سلیمان‌پور و علی کریمی معرفی هستند.

احمدخانی افزود: مهدی میرزارسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات فرد از زنجان نامزدهای بخش غزل ترکی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وحید رحمانی، میترا سادات دهقانی، علی اصغر مقنی، دنیا تورج و عاصم اسدی نامزدهای بخش پژوهش هستند، افزود: همچنین افسانه سادات حسینی، حسین بهرامی، آرزو سبزوار قهفرخی، حسن خسروی وفادار و علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی در بخش تک اثر غزل فارسی نامزد دریافت جایزه هستند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات کلی درباره برگزاری این جشنواره صورت گرفته است، گفت: مراسم اختتامیه هم در آینده نزدیک با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

احمدخانی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب هم اشاره کرد و افزود: طی این هفته 24 کتاب در حوزه‌های مختلف در استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح همچنین به اجرای طرح پاییزه کتاب در استان زنجان اشاره کرد و اضافه کرد: خرید کتاب در دو مرحله یکی در هفته کتاب و دیگری در آذرماه خواهد بود.

وی به دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی استان هم اشاره کرد و افزود: تدوین دایره‌المعادف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنرهای تجسمی و راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه‎اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها