شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کتاب بنویسید، کسر خدمت بگیرید!

بر اساس فراخوانی از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، نوشتن کتاب‌ها در زمینه تاریخ، هنر و فرهنگ و ادبیات در حوزه دفاع مقدس و همچنین ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های دیگر و تدوین و چاپ کتاب‌های شعر و داستان در این زمینه، می‌تواند 3 تا 9 ماه از خدمت سربازی واجدین شرایط کسر کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مدیر تحقیقات و آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اعلام خبر انتشار فراخوان طرح‌های کسر خدمت سربازی با موضوعات علوم و معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و طلاب سطح 3 حوزه علمیه و بالاتر، گفت: متقاضیان می‌توانند پس از انجام طرح‌های تحقیقاتی منطبق با اولویت‌های پژوهشی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از طرح ویژه کسری خدمت متناسب با کیفیت طرح انجام‌شده بهره‌مند شوند. انجام طرح بین سه تا 9 ماه از خدمت سربازی کسر می‌کند. 

خضریان تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل تا 8 ماه پس از فراغت از تحصیل مجاز به گرفتن پروژه کسر خدمت هستند. میزان کسر خدمت بر اساس کیفیت طرح و پس از اتمام طرح در جلسه دفاع مشخص خواهد شد. پژوهس‌های انجام‌شده پس از دفاع و تایید، به‌صورت کتاب، چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیر تحقیقات و آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان موضوعات این طرح را این‌گونه برشمرد:

تاریخ دفاع مقدس استان (دایرةالمعارف استانی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان)
هنر و فرهنگ دفاع مقدس (تولید فیلم‌های کوتاه و مستند دفاع مقدس، پادکست، سرود، نمایش و ... )
فضای مجازی (موشن‌گرافی، اینفوگرافی، اپلیکیشن، نماهنگ، کتب گویا، طراحی سایت و ... )
ادبیات دفاع مقدس (داستان، خاطره شفاهی)
تشکیل بانک اطلاعات ایثارگران استان همدان
ترجمه کتب دفاع مقدس به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، آلمانی و ...
تدوین و چاپ کتاب دفاع مقدس با موضوعات شعر، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و پژوهش (رده‌های سنی مختلف)
طراحی یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس و ...

متقاضیان می‌توانند با شماره 38279000 (دفتر تحقیقات، آموزش‌ و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس) تماس بگیرند و یا به آدرس: همدان، بلوار شهید سردار سلیمانی(بعثت)، بین خیابان شکریه و هنرستان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها