جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رونمایی از سه کتاب به نمایندگی از آثار منتشرشده سال 1400

آئین رونمایی از سه عنوان کتاب به نمایندگی از 70 اثر منتشرشده سال 1400 در کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با هفته کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، آئین رونمایی از سه عنوان کتاب به نمایندگی از 70 اثر سال 1400 در اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان برگزار شد.

 این کتاب‌ها شامل «دختردال» به نویسندگی زینب مصدق، «مدیریت راهبردی در سازمان» به نویسندگی یعقوب غلامی و کتاب «word پیشرفته» به نویسندگی سید ابراهیم موسوی‌پور بود.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت درگذشت هنرمند هم‌استانی سجاد رزمجویی و دعای مغفرت برای شادی روحش، همچنین تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در وضعیت خوبی نیست.

رضا خردمند افزود: سرانه مطالعه با پا به عرصه گذاشتن نویسندگان بیشتر رابطه‌ای معکوس داشته و افزایش نویسندگان در سرانه مطالعه تاثیر مثبتی را ایجاد نکرده است.

وی گفت: این اداره‌کل سال گذشته یک میلیارد ریال کتاب از ناشران، نویسندگان و اهل قلم استان خریداری کرد. آذرماه امسال هم یک میلیارد ریال از نویسندگان کتاب خریداری می شود.

معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با اشاره به مقام‌های کسب شده در جشنوارها بیان کرد: استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی ظرفیت‌های بالایی دارد و نیازمند حرکت در این مسیر هستیم.


سید ابراهیم موسوی‌پور؛ نویسنده کتاب «word پیشرفته» در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایبنا گفت: 16 عنوان کتاب در زمینه رایانه چاپ کرده‌ام.

وی افزود: مخاطبان کتاب رونمایی شده در این آئین، بیشتر کارمندان ادارات و دانشجویان و همه کسانی هستند که می‌خواهند با کامپیوتر به‌صورت پیشرفته کار کنند.

موسوی‌پور اظهار کرد: آخرین کتابم «پلاگین فتوشاپ» است و کتاب «اینترنت نسل ششم» نیز به‌زودی چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

این نویسنده در زمینه مشکلات چاپ کتاب نیز گفت: از مسئولان انتظار داریم که تسهیلات بانکی در اختیار نویسندگان قرار دهند تا بتوانند با روحیه بیشتری به کار نویسندگی بپردازند.

موسوی‌پور دلایل سرانه پایین مطالعه را فضای مجازی و کپی‌پیست‌هایی می‌داند که در فضای مجازی بدون مشخص بودن منبع انجام می‌شود.

یعقوب غلامی؛ نویسنده کتابت «مدیریت راهبردی در سازمان» نیز در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: کتاب رونمایی شده در این برنامه حاصل پنج سال مطالعه و تحقیقم است.

وی افزود: این کتاب در حوزه مدیریت است و دانشجویان و عموم مردم مخاطب آن هستند. تمام کارهای مربوط به مجوز و چاپ کتابم را با پیگیری‌های خودم در تهران به مرحله انجام رساندم.

غلامی گفت: تا دو هفته آینده کتاب دیگرم به نام «اصول مراحل برنامه‌ریزی» نیز چاپ می‌شود.

این نویسنده در ادامه بیان کرد: جامعه گرفتار فضای مجازی شده است. متاسفانه فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج کتابخوانی ضعیف است. صدا وسیما می‌تواند نقش پررنگ‌تری در ترویج مطالعه داشته باشد. حتی می‌شود از ظرفیت پیام بازرگانی تلویزیون استفاده کرد.

گفتی است در پایان این آیین از نویسندگان کتاب‌های رونمایی شده، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها