پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
ایبنا، رسانه‌ای برای مطالبه‌گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است

جوادیان‌زاده با اشاره به اقدامات خبرگزاری کتاب ایران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ایبنا، رسانه‌ای برای مطالبه‌گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته کتاب همچنین سالروز تاسیس این خبرگزاری گفت: خوشبختانه خبرگزاری کتاب ایران در استان یزد فعالیت‌های خوبی در راستای فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی داشته است.
 
وی افزود: افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا در استان یزد به عنوان یکی از طرح‌های پایتخت کتاب ایران در سال 98 بود و هدف آن شکل‌گیری جریان خبری تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان بود که خوشبختانه این اتفاق خوب صورت گرفت و مجموعه گفت‌وگوها، اخبار و گزارش‌هایی با رویکرد مطالبه‌گری و پیگیری تولید و احساس شد اخبار کتاب در لابه‌لای اخبار دیگر گم نشده است و فضای خوب خبری برای مخاطبین اهل مطالعه و فرهنگ صورت گرفت.
 
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: حجم اخبار منعکس شده از استان یزد در خبرگزاری کتاب ایران جای تقدیر و تشکر دارد.
 
جوادیان‌زاده ادامه داد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است که خادمان حوزه نشر و اهالی کتاب و به ویژه اهالی رسانه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
 
وی گفت: امیدواریم این  خبرگزاری موفقیت خود و همچنین مسیر توسعه و تعالی را طی کند و هنوز جای آن را دارد که در شهرستان‌ها نیز خبرنگار مستقل داشته باشیم و اخبار مربوط به کتاب و فرهنگی را دنبال کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما در سال پایتختی که بیش از 300 برنامه ارائه دادیم که برخی از آنها در سال پایتختی کتاب اجرایی شد و تعدادی از آنها که جنبه سخت افزاری و عمرانی داشت به تدریج در حال اجرا است که گزارش‌های آن نیز ارائه شده است.
 
وی افزود: یکی از اقدامات ما در این زمینه هدف‌گذاری بوده است که نمونه آن در باشگاه های کتابخوانی و توزیع کتاب بود که توانستیم ثبت بیش از 3800 باشگاه کتابخوانی را محقق کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد گفت: هر سال یک از روستاهای استان در طرح ملی روستاهای دوستدار کتاب معرفی می‌شوند و با توجه به این که اصولا ما بافت روستایی گسترده‌ای نداریم اما شاهد درخشش روستاهای خود هستیم که این‌ها اتفاق مثبت و موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط