چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
1200 عنوان کتاب به مراکز فرهنگی کردستان اهدا شد

کارشناس مسئول امور کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اهدای 1262 جلد کتاب به مراکز فرهنگی استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: این کتاب با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان اهدا شد.

شب‌بو بخشا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هزار 262 عنوان کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه های عمومی و مراکز و موسسات فرهنگی استان اهدا شد.
 
وی با اشاره به موضوعات کتاب های اهدایی، افزود: این تعداد کتاب با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری با اعتباری بالغ بر 30 میلیون 670 هزار و 600 تومان به 10 کانون فرهنگی هنری مساجد، آموزشگاه ها و دفاتر تسهیلگری استان اهدا شده است.
 
کارشناس مسئول امور کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهداف این کار فرهنگی اضافه کرد: اهدای این کتاب ها در راستای بالابردن سطح مطالعه در میان جوانان و نوجوانان و تجهیز منابع کتابخانه های عمومی در هفته ی کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

بخشا در ادامه با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی همه مردم دارد، افزود: بنابراین  باید از همه ظرفیت ها در جهت ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ نهایت تلاش را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى است، اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

بخشا افزود: کتاب خواندن در بالا رفتن عزت‌نفس، سلامت روان، تحمل و جایگاه اجتماعی افراد بسیار مؤثر است زیرا کتاب خواندن از ضرورت ها و کارهای اساسی است که باید همه ما به آن اهمیت ویژه ی بدهیم. از ضرورت ها و کارهای اساسی است که باید به شکل جدی دنبال شود.

کارشناس مسئول امور کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد: نقش رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و تشویق اقشار مختلف مردم به فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها