یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
240 برنامه فرهنگی کتاب‌محور در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴۰ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در سطح استان به‌صورت ۴۶ نشست کتابخوانی، ۳۶ مسابقه فرهنگی، ۵ جلسه رونمایی از کتاب، ۱۰ جلسه نقد کتاب، ۷ برنامه محفل شعر و ادب، ۱۴ جلسه مشاوره کتابخوانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در نشست خبری حضور جمعی از اصحاب رسانه که به‌مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب برگزار شد، با اشاره به شعار هفته کتاب امسال (جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم)، گفت: محور این شعار، کودک، نوجوان و خانواده است.

وی افزود: افتتاح یک باب کتابخانه در شهر حاجیلار  که با همکاری فرمانداری و بخشی از بخشداری به این امر با زیربنای ۱۰۰ مترمربع سالن مطالعه و مخزن کتاب و اختصاص یافته است.

این مسئول بیان کرد: جشن بازگشایی کتابخانه‌های عمومی که به دلیل بیماری منحوس کرونا مدتی بسته بود، در قالب طرح دیدار در سراسر استان از ۲۴ تا ۳۰ آبان همراه با حضور خانواده‌ها برگزار خواهد شد و در این طرح ایستگاه نقاشی، مسابقات فرهنگی، نمایش خلاق صورت خواهد گرفت.

معصومی ادامه داد: در مجموع ۲۴۰ برنامه فرهنگی کتاب محور در سطح استان به صورت ۴۶ نشست کتابخوانی، ۳۶ مسابقه فرهنگی، ۵ جلسه رونمایی از کتاب، ۱۰ جلسه نقد کتاب، ۷ برنامه محفل شعر و ادب، ۱۴ جلسه مشاوره کتاب خوانی  صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری طرح بخشودگی جرائم دیرکرد، افزود: در این طرح اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ فوق به کتابخانه‌های عمومی عودت دهند، از تخفیف صد درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی  گفت: همچنین طرح کتاب پیک در سال ٩٩ به تعداد ارسال ١٢ هزار جلد کتاب اجرا شد و این طرح ادامه خواهد داشت و همچنین در سال ٩٩ پویش وقف ماندگار کتاب به تعداد ١۶ هزار جلد کتاب اجرا شد و در سال جاری نیز پویش ادامه می‌یابد که تاکنون بیش از ٢٠ هزار جلد کتاب دریافت شده است.

معصومی بیان کرد: وقف کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام سپهری مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به تعداد ٢٠٠٠ جلد کتاب توسط فرزندانش صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها