یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
معرفی 10 کتاب برتر دانشگاهی همزمان با هفته کتاب

10 عنوان کتاب برگزیده دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی چهارشنبه 26 آبان تقدیر می‌شوند.

مسعود پایدار، مسئول کمیته انتخاب کتاب برتر دانشگاهی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی، گفت: برای این دوره ۳۲ ناشر شامل ناشران عضو و غیرعضو انجمن، ۳۱۳ عنوان از آثار خود را به دبیرخانه انتخاب و معرفی کتاب برگزیده ارسال کرده‌اند.
 
وی افزود: طی چند مرحله بررسی و براساس تقسیم‌بندی دیوئی، 10 عنوان آثار تاُلیفی چاپ اول سال ۱۳۹۹ در هفت حوزه شامل علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم کشاورزی و دامی و هنر و معماری می‌شوند برگزیده شدند.
 
پایدار با اشاره به معیارهای داوری این آثار، توضیح داد: کتاب برگزیده دانشگاهی منحصر به آثار تألیفی دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در انتخاب آن‌ها معیارهایی مانند محتوای مناسب علمی، نوآوری در ارائه موضوع، نحوه نگارش و ویرایش علمی و ادبی متن، همچنین کیفیت ارائه اثر از نظر حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، کیفیت فنی چاپ و صحافی و طراحی جلد در نظر گرفته می‌شود.
 
به گفته وی، در دومین دوره ناشران خصوصی پنج عنوان و ناشران دولتی نیز پنج عنوان برگزیده دارند.
 
پایدار تاکید کرد: در مراسم معرفی آثار برگزیده دانشگاهی، از یک ناشر پیشکسوت دانشگاهی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی، چهارشنبه ۲۶ آبان از ساعت۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها