یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
برگزاری پویش‌های کتابخوانی «داوران» و «یاد»

مجمع ناشران دفاع مقدس همزمان با بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، دو پویش کتابخوانی «یاد» و «داوران» برگزار می‌کند.

غنی‌یاری، مسئول روابط عمومی مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این مجمع به‌مناسبت بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب، گفت: در طرح برگزاری 800 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس -که از شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آغاز شد- اکنون علاوه بر مساجد و مراکز فرهنگی، دانشگاه‌‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه استان تهران نیز به طرح پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌صد نمایشگاه برگزار شده است، افزود: نمایشگاه‌های مجمع در دانشگاه‌ها آغاز شده است و اکنون در پنج دانشگاه پردیس، شهر قدس، یادگار امام و ... در حال برگزاری است و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در طول هفته کتاب، 12 دانشگاه دیگر به این طرح می‌پیوندند.

غنی‌یاری در ادامه صحبت‌های خود درباره افزوده‌شدن مدارس به این طرح گفت: ورود مدارس هم به این طرح آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است این نمایشگاه‌ها در بیش از یک‌صد مدرسه مقطع متوسطه تهران برگزار شود. 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب‌های دفاع مقدس از سوی شاخه دانشجویی مجمع، همزمان با هفته کتاب خبر داد و یادآور شد: تمام کتاب‌هایی که در 800 نمایشگاه فیزیکی عرضه می‌شود، بر روی یک سامانه با تخفیف 20 تا 30 درصدی ارائه می‌شود.

غنی‌یاری با بیان اینکه مجمع دو طرح پیوستی نیز از هفته کتاب تا دهه فجر اجرا می‌کند، عنوان کرد: در طرح داوری مردمی «پویش داوران» مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب‌های دفاع مقدس، پس از مطالعه آثار دیدگاه‌های خود را از نظر کمی و کیفی اعلام و در این طرح مشارکت مي‌کنند.

وی تاکید کرد: قرار است همزمان با دهه فجر از برگزیدگان پویش «داوران» که در اصل مردم هستند و بهترین داوری را انجام داده‌اند تقدیر شود. 

وی با اشاره به پویش دیگری که در هفته کتاب از سوی مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود، توضیح داد: «پویش یاد» عنوان طرح دیگر مجمع است که در قالب مسابقه کتابخوانی از 250 اثر دفاع مقدس برگزار می‌شود. مخاطبان باید نتیجه خوانش کتاب‌ها را در دو قالب فایل صوتی و مکتوب به دبیر‌خانه مجمع اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها