شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کودکان اردبیلی کتاب‌های خوب خود را در «کتاب‌نوش» معرفی می‌کنند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، به مناسبت هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی «کتاب‌نوش» را بین گروه‌های سنی نونهال، نونگاه و نوجوان برگزار می‌کند و طی آن، شرکت‌کنندگان، کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای معرفی خواهند کرد.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، با تأکید بر اینکه مهربانی با «یار مهربان» را باید بیشتر کنیم، اظهار کرد: برای نزدیک‌تر شدن به این هدف، برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب در نظر گرفته شده که «کتاب‌نوش» یکی از آنهاست و با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی اردبیل، در سطح مراکز فرهنگی- هنری استان برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه کتاب مبنای دانایی، دروازه آگاهی و مهم‌ترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب، دانش‌ها و توسعه جوامع است، افزود: «کتاب‌نوش» یک مسابقه کتاب‌خوانی است بین گروه‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال (نونهال و نونگاه) و ۱۳ تا ۱۷ سال (نوجوان) که شرکت‌کنندگان  کتاب موردعلاقه خود را در قالب فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای معرفی می‌کنند.
 
احدزاده اضافه کرد: علاقه‌مندان حداکثر تا ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند فیلم‌های خود را به پورتال مجازی کانون استان اردبیل به ‌آدرس ardabil@kanoonparvaresh.ir یا پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره همراه ۰۹۱۴۷۴۵۱۴۳۳ ارسال کنند؛ به  شرط آینکه از روخوانی کتاب پرهیز شود و در تهیه فیلم معرفی مضمون کتاب و نیز اطلاعات کتاب شامل تصویر جلد، تصویر داخلی، نام کتاب و نام نویسنده یا مترجم در اولویت باشد.
 
وی تأکید کرد: حجم فیلم نباید بیش از ۷ مگابایت باشد و کادر خلق اثر نیز باید به صورت افقی تنظیم شود؛ زیرا فیلم‌های با کادر عمودی داوری نخواهند شد و در عوض استفاده از آهنگ و افکت مناسب و دیگر اقدامات صوتی و تصویری در تهیه اثر مد نظر هیئت داوران مسابقه قرار خواهد گرفت.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: مهربانی با یار مهربان باید جدی‌تر از هر زمانی انگاشته شود، چرا که عصر همگرایی دانش فقط با رشد خرد و آگاهی‌افزایی ممکن است؛ به همین منظور و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، ضمن تقدیر از کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان برتر استان در این ایام، برنامه‌های کتاب‌محور دیگری در قالب فعالیت‌های عمومی و مهم کانون اجرا خواهد شد.
 
احدزاده خانواده را مهم‌ترین نهاد مهربانی و آشتی با برترین اختراع بشری یعنی کتاب دانست و با تأکید بر اینکه گرانی قیمت کتاب نباید باعث کم‌رنگی آن در سبد نیازمندی خانواده‌ها شود، خواستار رفع موانع راه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها