شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
چگونگی حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه صنعت چاپ بررسی می‌شود

نشست هم‌اندیشی با موضوع مشکلات و چگونگی حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه صنعت چاپ با حضور مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان مواد اولیه صنعت چاپ، گفت: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم حمایت از تولید، چهارشنبه این هفته نشست هم‌اندیشی با موضوع «مشکلات و چگونگی حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه صنعت چاپ» با حضور علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اتحادیه چاپخانه داران تشکیل می‌شود.
 
وی افزود: در این نشست جمعی از تولیدکنندگان بخش‌های مواد اولیه صنعت چاپ و پیشکسوتان صنعت چاپ حضور دارند و مشکلات خود را طرح می‌کنند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه پیش از این هم جلسه‌ای با حضور واردکنندگان مواد اولیه صنعت چاپ برگزار شده بود، عنوان کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های جدی فعالان صنعت چاپ در کشور امروز تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب است و برای پاسخ به این نیاز، نشست را برگزار و به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات هستیم.
 
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم مشکل تامین مواد اولیه را برای صنف هموار کنیم. تاکید ما بر استفاده از مواد اولیه تولید داخل و هموار شدن مسیر فعالیت آن‌‌ها است.
 
حضور چاپخانه‌داران در اکسپو
ابوالحسنی در بخش دیگر صحبت‌های خود از اعزام فعالان صنعت چاپ ایران  به نمایشگاه اکسپو خبر داد و گفت: قرار است، در دو بازه زمانی 25 آذر و 19 دی جمعی از فعالان علاقه‌مند صنعت چاپ در قالب هیات تجاری صنعت چاپ ایران در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
 
وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف در صنعت چاپ است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.
 
ابوالحسنی درباره برنامه‌هایی که برای هیات تجاری صنعت چاپ ایران پیش‌بینی شده است، گفت: مذاکره با کشورهای همسایه و کشورهایی متقاضی دریافت خدمات صنعت چاپ، یکی از اهداف حضور در اکسپو است، از سوی دیگر انتقال دانش و تکنولوژی کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت چاپ و بسته‌بندی از دیگر اهداف حضور این هیات تجاری است.
 
وی با بیان اینکه فراهم‌سازی شرایط صادرات محصولات چاپی به خارج از کشور را در این رویداد دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده مواد اولیه صنعت چاپ ایران وارداتی است،‌ در تلاشیم بتوانیم برای واردات این مواد با تولیدکنندگان و واسطه‌های این حوزه نیز ارتباط و تعامل داشته باشیم.
 
به گفته ابوالحسنی، امیدواریم بتوانیم با توجه به فعالیت شرکت‌های پتروشیمی در ایران و پایین بودن قیمت مواد اولیه، مذاکراتی را نیز با شرکت‌های خارجی داشته باشیم تا با سرمایه‌گذاری در کشور، شرایط مناسبی را برای فعالیت در حوزه تولید مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها