چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
جشن «وَشنام دُرّی» برای «لیلا‌مهر»

عبدالقادر بلوچ، مروج کتابخوانی در سیستان و بلوچستان، از افتتاح کتابخانه با تجهیزات استاندارد روستای دوستدار کتاب «وَشنام دُرّی» در شهرستان چابهار همزمان با بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد.

عبدالقادر بلوچ، مروج کتابخوانی و موسس کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی» در شهرستان چابهار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از افتتاح کتابخانه تازه ساخت روستای دوستدار کتاب «وَشنام دُرّی» همزمان با بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: کتابخانه جدید روستا در جوار ساختمان کتابخانه قبلی روستا که در حقیقت اتاقک سه‌در‌چهار متروکه مخابرات بود، با 80 متر زیربنا ساخته و تجهیز شده است.
 
بلوچ با بیان اینکه مراسم افتتاح کتابخانه جدید روستای «وَشنام دُرّی» هفته آینده، به‌مناسبت هفته کتاب، با حضور جمعی از نویسندگان و مسئولان کشوری و استانی به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود؛ اضافه کرد: این کتابخانه که به همت خانواده فتحی از شهر بابل ساخته و تجهیز شده است، دارای یک سالن بزرگ مخصوص نوجوانان و بزرگسال و یک اتاق کودک با تجهیزات کودکانه است.
 
وی درباره چگونگی ساخت این کتابخانه عنوان کرد: خانواده خیّر فتحی که فعالیت‌های ترویجی کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی» را در فضای مجازی دیده و گزارش‌هایی که از کتابخانه ما در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود را خوانده بودند، بعد از رصد فعالیت‌های کتابخانه، با وجود محدویت‌ها و بدون تجهیزات، اعتماد کردند و کتابخانه روستا را توسعه دادند.
 


بلوچ  گفت: با مشورت خانواده فتحی و به پاس قدرشناسی از آن‌ها برای ساخت و تجهیز کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی» نام کتابخانه جدید «کتابخانه عمومی و ترویج کتابخوانی لیلامهر» تعیین شد. زیرا نام مادر خانواده فتحی «لیلا» است و فرزندانش دوست داشتند به این واسطه از زحمات او قدرشناسی کنند.
 
این مروج کتابخوانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2000 جلد کتاب شامل 1000 جلد در حوزه کودک و 1000 جلد در حوزه نوجوان و بزرگسال در کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی»موجود است؛ اضافه کرد: برای ساخت و تجهیز کتابخانه جدید روستا حدود 400 میلیون تومان هزینه شده و علاوه بر میز و صندلی‌ و قفسه‌های کتاب، کتابخانه به کامپیوتر، لپ‌تاپ و تلویزیون نیز مجهز شده است.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط