دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
برنامه‌های هفته کتاب در مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه شاهچراغ(ع)

مرکز پژوهش‌­های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در نظر دارد به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی را انجام دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، یکی از برنامه‌های مرکز را رونمایی از مرکز تحقیقات دیجیتالی عنوان کرد و گفت: این مرکز به‌عنوان محلی برای فعالیت و جست‌وجوهای علمی و تخصصی اساتید، دانشجویان و محققان سطح شهر و استان خواهد بود و به پایگاه‌های اطلاعاتی و علمی ISC و تعدادی از پایگاه‌های علمی بین‌المللی نظیر Elsevier ,EBSCO ,Web Of Science ,Proquest متصل خواهد شد.
 
به گفته علی‌رضا بیابان‌نورد، همچنین از کتابخانه تخصصی و روش تحقیق در حوزه علوم انسانی نیز هم‌زمان رونمایی خواهد شد بطوری که راه برای پژوهشگران در این عرصه هموار شود.
 
وی یکی دیگر از برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی را تقدیر از کتابداران نمونه و نیز کتابخوان نمونه مرکز اعلام کرد و افزود: در برنامه‌ای که به این مناسبت ترتیب داده شده است، از شماری کتابدار مرکز تجلیل خواهد شد.
 
بیابان‌نورد، ادامه داد: «سفیر دانایی» از کارهای دیگر مرکز به مناسبت هفته کتاب خواهد بود و در این طرح که از چندین سال پیش تاکنون به‌صورت سنت کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) درآمده است، کمک به افتتاح و غنی‌ترکردن مجموعه کتابخانه‌ای استان فارس مدنظر قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: هم‌چنین برای تقدیر از کتابداران برتر به صورت نمادین، با دعوت از جمعی از کتابداران برتر استان برای تشرف به حرم مطهر و بازدید از مرکز پژوهش­‌های اسلامی، کتابخانه و موزه حرم مطهر و دیدار با تولیت معزز نیز از دیگر برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.
 
یادآور می‌شود: برنامه‌های هفته کتاب همزمان با سراسر کشور در استان فارس از 24 آبان تا یکم آذر 1400 برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها