دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
برگزاری 143 برنامه کتابی همزمان با هفته کتاب توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری

سازمان فرهنگی و هنری شهرداري تهران همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی بیش از 143 عنوان برنامه مثل بسته تشویقی کتابخانه‌ها و پویش کتابخوانی ارمغان را در کتابخانه‌های این سازمان برگزار می‌کند.

عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این سازمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: امسال نیز همانند سالیان گذشته در صدد برگزاری برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب هستیم و حدود 143 عنوان برنامه در کتابخانه‌های سازمان را در این مدت پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
وی با توضیح درباره برخی از این برنامه‌هاٰ، افزود: یکی از این طرح‌ها بسته تشویقی کتابخانه‌ها است که در آن ثبت‌نام رایگان کتابخانه‌ها و بخشودگی جرایم دیرکرد بازگرداندن کتاب‌‌ها به مدت یک ماه اجرا می‌شود.
 
باباخانیان با اشاره به اجرای پویش کتابخوانی ارمغان کتاب، ادامه داد: اتوبوس‌های کتابگرد هدهد نیز در این هفته با حضور در مناطق مختلف تهران برنامه‌های جذاب و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان همچنین بزرگسالان تدارک دیده است تا کتاب و کتابخوانی را ترویج کند.
 
وی تاکید کرد: قرار است همزمان با این هفته نیز اختتامیه باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها برگزار شود و افرادی که به قید قرعه انتخاب شده‌اند طی یک مراسم معرفی شوند.
 
باباخانیان همچنین از برگزاری آیین نامگذاری و بزرگداشت زنده یاد دکتر مهری سویزی در هفته کتاب خبر داد و گفت: مهری سویزی، عضو شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان و استاد تعلیم و تربیت بود که بزرگداشتی برای وی برگزار خواهیم کرد.
 
به گفته وی، تامین منابع کمک آموزشی مورد نیاز کتابخانه‌ها، ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، یازدهمین دوره جشن کتاب‌یار، پویش جهادی اهدای کتاب به مناطق کم برخوردار و تجلیل از نویسندگان و اهل قلم نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها