یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جایزه مستقل غزل

دبیرخانه سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) ۲۹ آبان ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در سه بخش غزل‌های ارسالی (حداقل 3 و حداکثر 5 اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ‌شده (کتاب بایستی در یکی از سال‌های 1399 یا 1400 چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقالات و پژوهش‌ها صرفا بایستی در خصوص غزل باشد) برگزار می‌شود.

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به خبرنگار ایبنا گفت: غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران پس از ثبت‌نام در سایت جایزه به نشانی www.hjpa.ir، تا ۲۹ آبان‌ماه فرصت دارند که مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ملی به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی: 75318352 ارسال کنند. این مهلت تمدید نمی‌شود.

حسن فرهادی در ادامه از استقبال خوب شاعران جوان از این جایزه خبر داد و افزود: با وجود اینکه کرونا فضای ادبی کشور را نیز تحت شعاع خود قرار داده است؛ اما در این دوره نیز مانند دو دوره قبل استقبال خوبی از جایزه شده است و آثار قابل‌تاملی به دبیرخانه تا این لحظه ارسال شده است.

به گفته وی، محمدرضا روزبه، کبری موسوی‌قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی، داوری بخش پژوهش این دوره از جایزه را عهده‌دار هستند. همچنین مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد داوری قرار می‌دهند.

طبق فراخوان منتشرشده، سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور مقررات و شرایط ثبت نام در این جایزه به این شرح است: ۱) حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی 30 سال است. ۲) بخش‌های کتاب و پژوهش شرایط سنی ندارد. ۳) بیش از نیمی از شعرهای کتاب‌های ارسالی در بخش مجموعه اشعار بایستی در قالب غزل سروده شده باشد. ۴) همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت، بارگذاری کنند. ۵) افراد متقاضی در بخش مجموعه‌غزل بایستی مجموعه اشعار خود را اعم از جلد، صفحه شناسنامه و اشعار کتاب را در وبسایت www.hjpa.ir بارگذاری کنند. فایل ارسالی با فرمت PDF باشد. افراد متقاضی در این بخش، می‌بایست ۵ نسخه از کتاب خود را نیز به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

یادآوری می‌شود، برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یکم دی‌ماه معرفی خواهند شد. همچنین آیین پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید و غزلسرای جنوبی در زادگاه وی با تجلیل از برگزیدگان این دوره برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها