شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
جایزه ملی «نوش‌آفرین انصاری» به برترین «کتابدار اجتماعی» اهدا می‌شود

محمد زره‌ساز، از افزوده شدن جایزه نوش‌آفرین انصاری به جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و انتخاب کتابدار اجتماعی خبر داد.

محمد زره‌ساز، دبیر جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری پنجمین دوره جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران بیان کرد: در این دوره علاوه‌بر سه جایزه دکتر پوری سلطانی در حوزه کاربردی و سازماندهی دانش، جایزه دکتر عباس حُرّی در حوزه نظری علوم اطلاعات، جایزه دکتر نوراله مرادی در حوزه آرشیو، جایزه ملی نوش‌آفرین انصاری با عنوان «کتابدار اجتماعی» نیز به برگزیدگان اعطا می‌شود.
 
وی از برگزاری چهار جلسه کمیته علمی جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران خبر داد و افزود: در بخش جایزه ملی پوری سلطانی، ۱۸ اثر دریافت شد که پس از داوری، ۱۱ اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد. در بخش جایزه ملی دکتر عباس حُرّی از ۳۵ اثر دریافت شده، هشت اثر به مرحله دوم راه یافتند. در بخش جایزه ملی دکتر نوراله مرادی نیز چهار اثر دریافت شده است. عمده آثار ارسالی پژوهشی و دانشگاهی است. برای انتخاب کتابدار اجتماعی با 10 نامزد گفت‌و‌گو شده یک نفر به‌عنوان کتابدار اجتماعی سال انتخاب شده است.
 
زره‌ساز ادامه داد: افراد برگزیده و شایسته‌تقدیر در آئین اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران معرفی خواهند شد. با توجه به معیار‌های سخت‌گیرانه داوری دربرخی دوره‌هاف افراد به‌عنوان برگزیده دست پیدا نکردند و تنها شایسته‌تقدیر داشتیم. جوایزه این دوره از سوی چند شرکت نرم‌افزاری، تامین شده است.
 
دبیر جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گفت: براساس نظام‌نامه دبیر‌خانه، آثار ارسالی در قالب کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و گزارش‌های پژوهشی، دستنامه‌ها و راهنما‌ها، ابزار‌های حرفه‌ای و یا نرم‌افزار‌ها باید مربوط به سه سال گذشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها