پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان، یک اتفاق مبارک است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان، یک اتفاق مبارک است که در آن فرهیختگان، اهالی قلم، ادب و فرهنگ و رسانه و علاقه‌مندان به حوزه‌های پژوهش می‌توانند از این مکان علمی به خوبی استفاده کنند.

عمران خودآموز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان، یک اتفاق مبارک است که در آن فرهیختگان، اهالی قلم، ادب و فرهنگ و رسانه و علاقه‌مندان به حوزه‌های پژوهش می‌توانند از این مکان علمی به خوبی استفاده کنند.
 
خودآموز در ادامه ضمن تقدیر از همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راه‌اندازی این مکان فرهنگی افزود: در آستانه روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف کمک به ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، بیش از 470 جلد کتاب نفیس در موضوعات کلیات دایره‌المعارف کتاب‌های خطی، دیوان شاعران کلاسیک، آثار ماندگار و کهن ادبیات ایران و آثار ارزشمند دینی، قرآن و نهج‌البلاغه و تفاسیر، آثار هنری (خوشنویسی، نگارگری، تذهیب)، ایران‌شناسی و معرفی طبیعت ایران و مردم‌شناسی به کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات اهدا شد.
 
وی در ادامه با اشاره به مکان کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در مجتمع فرهنگی و هنری ایلام ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با تجهیز کتاب‌های مناسب و کاربردی و مرجع این مرکز مهم فرهنگی، علمی و پژوهشی روزآمد شود و در اختیار اهالی فکر و اندیشه قرار گیرد و خوشبختانه استقرار این مکان در مجتمع و در وسعتی مناسب، امکان دسترسی علاقه‌مندان بهتر و مطلوب شده است.
 

خودآموز ادامه داد: کتاب‌های نفیس میراث ارزشمند و معنوی و شاخصی هستند که با نگهداری در کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات می‌توانند بر غنای محتوایی آن بیفزاید و عطش پژوهشگران و علاقه‌مندان به این گونه کتاب‌ها را برطرف کنند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی و  نزدیک‌بودن هفته کتاب و کتابخوانی ادامه‌ داد: در این هفته با برنامه‌ریزی هدفمند و شناسایی نیازهای جامعه هدف تلاش داریم تا یار مهربان به صورت حداکثری و گسترده و با سهولت در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و ستادگرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکزی فعال و اثرگذار برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در میان علاقه‌مندان تبدیل شده و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می‌کند.

این مسئول فرهنگی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح و گشایش کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات و تقویت منابع این کتابخانه و همچنین اجرای برنامه‌های خلاقانه در هفته کتاب و کتابخوانی شاهد اقبال بیش از پیش مردم، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان به کتاب و مطالعه مفید شود.

آیین افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات، روز چهارشنبه 12 آبان‌ماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی، ناشران، مؤلفان و نیز اهالی فرهنگ و ادب و هنر برگزار شد.

یادآور می‌شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست برون‌سپاری، اجرای برنامه‌های کتاب‌محور را به مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام با مدیریت ملوک هاشمی واگذار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها