چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
روزشماری اِوَزی‌ها برای پایتختی کتاب ایران

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اِوَز در استان فارس از تدوین روزشمار برنامه‌های انجمن کتاب برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران خبر داد.

فروغ هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با اشاره به این روزشمار اظهار کرد: این  انجمن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی با نویسندگان و همچنین فعالیت این حوزه در سطح شهرستان و كسب تجربه از اهالی فرهنگ و ادب و صاحبان كتاب روزشمار خود را از ١٣ آبان‌ماه روز دانش‌آموز تا پایان هفته كتاب و كتابخوانی اعلام می‌دارد.
 
وی با بیان اینکه مصاحبه با فعالان عرصه كتاب و كتابخوان شهرستان اوز از جمله این برنامه‌هاست، افزود: برگزاری مسابقه عكاسی با موضوع تصویری از كتابخانه كوچك خانه ما یا كتاب‌هایی كه ما در خانه داریم (اوز و توابع)، تجلیل از برگزیدگان پویش‌های كتابخوانی، نشاط نوروزی با کتاب و نامه به نویسنده‌ای كه دوست دارم، تجلیل از برگزیدگان مسابقه كتابخوانی رفاقت به سبك تانك، اعلام برگزیدگان جشنواره  كودك و ضرب‌المثل، نشست مشترك با اعضای باشگاه كتابخوانی جهان‌دیدگان (بازنشستگان) و معرفی كتاب و روایتی از خاطرات گذشته اوز (با حضور بزرگترهای با تجربه و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها) این برنامه‌ها را قوت می‌بخشد.
 
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، این برنامه‌ها با همکاری دبیرخانه پایتخت کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی، اداره آموزش و پرورش، دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری، انجمن‌های فرهنگی  و هنری، انجمن ادبی تائب، موزه مردم‌شناسی، هتل سنتی نریمان و همراهی ویژه نجاران و كابیت سازان شهر ستان اوز برگزار می‌شود.
 
یادآور می‌شود: اِوَز تاکنون در پنج دوره به مرحله نهایی گزینش پایتخت کتاب ایران راه یافته که در چهار دوره به دو عنوان شهر خلّاق و در دو دوره دیگر در ردیف ۲۰ شهر برتر شهر کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها