یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
منطقه 6 شهرداری تهران جزو مجریان طرح راسته کتاب نیست/ جایگزین کتابی‌ترین طرح مدیریت شهری

ابراهیم وجدانی، وجود موانع مختلف عمرانی، فرهنگی و معارض‌های مختلف در معبر و مسیر طرح راسته کتاب در خیابان انقلاب، گفت: اگر این تصمیم در خیابان انقلاب محقق نشود، بهترین مکان‌ها برای اجرای این طرح فرهنگی در اماکن «مکث‌شهری» و «آرام‌رو» شبیه پاتوق‌های شهروندی خواهد بود.

ابراهیم وجدانی، مدیر روابط عمومی منطقه 6 درباره دلایل تاخیر اجرای طرح «راسته کتاب» در خیابان انقلاب بیان کرد: طرح «راسته کتاب» با هدف افزایش توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تعریف شد. بخش اعظمی از این طرح در جنوب محور انقلاب و در منطقه 11 است و قسمت کوچکی از آن در ضلع شمالی خیابان انقلاب و خیابان کریمخان‌زند در منطقه 6 قرار دارد.
 
وجدانی افزود: با توجه به ایجاد مسیر دوچرخه در محور کریم‌خان، عملا اجرای این طرح امکان‌پذیر نخواهد بود و در خیابان انقلاب هم هیچ اعتبار تخصیص یافته‌ای برای بسترسازی عمرانی و مبلمان شهری برای این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.
 
مدیر روابط عمومی منطقه 6 گفت: اجرای این طرح، نیازمند ورود سازمان‌های مرجع از‌جمله معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و در مجموع عملیاتی شدن راسته کتاب، نیازمند هم‌افزایی و تشریک مساعی بین دستگاه‌های مختلف همچون نیروی انتظامی برای ایجاد نظم است.
 
مدیر روابط عمومی منطقه 6 درباره وجود موانع مختلف بر سر راه عملیاتی شدن «راسته کتاب» بیان کرد: مباحث عمرانی، فرهنگی و معارض‌های مختلف در معبر مانند تابلو‌های برق، کانال‌، تابلوهای ترافیکی و هشدار‌دهنده، دریچه‌ها و نهر‌های معبر و همچنین یکسان‌سازی کف‌پوش معبر از‌جمله موانع  و نیازهای ضروری ایجاد راسته کتاب هستند.
 
مدیر روابط عمومی منطقه 6 در پایان اظهار کرد: ایجاد راسته کتاب، بی‌تردید تصمیم قابل توجهی است و امید‌‌واریم شاهد عملیاتی شدن آن باشیم. اگر این تصمیم در خیابان انقلاب محقق نشود، بهترین مکان‌ها برای اجرای این طرح فرهنگی در اماکن «مکث‌شهری» و «آرام‌رو» شبیه پاتوق‌های شهروندی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها