یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
هنوز مانده تا زوایای زندگی و معرفتی ایران درودی شناخته شود

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت معتقد است که زوایای زندگی و معرفتی ایران درودی و ارائه آن به جامعه می‌تواند الگویی برای نسل جوان باشد.  

 نیکنام حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با ابراز تاسف از درگذشت ایران درودی، گفت: وی علاوه بر آن‌که در حوزه نقاشی خوش درخشید و در سطح بین‌الملل هم دیده شد، آثارش در حوزه تالیف نیز جای تامل دارد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به علاقه ایران درودی به کشورش گفت: به نظر من تعلق خاطری که وی به ایران داشت، ارزشمند است؛ چراکه فرصت‌هایی داشت که در خارج از ایران زندگی کند یا آثارش را در خارج از کشور ارائه دهد، چون آثار این استاد بزرگ خواهان زیادی داشت؛ اما وی با توجه به علاقه‌ای که به کشورش داشت، خواست که آثارش در ایران باشد.
 
وی با بیان این‌که اسم ایران درودی به خودی خود نشان دهنده مفاهیم بسیاری است، ادامه داد: این‌که وی اسم ایران را برای خودش گذاشت، معنای عمیقی را می‌رساند. درودی به خاطر تعلق خاطر به کشورش، دوست داشت که اگر از قِبل آثارش درآمدهایی هم کسب می‌شد، در ایران هزینه شود؛ برای دختران ایران زمین؛ در حوزه آموزش و حوزه‌های مختلف دیگر.

حسینی‌پور ادامه داد: هنوز مانده که بسیاری از زوایای زندگی و معرفتی ایران درودی شناخته و به جامعه ارائه شود تا الگویی برای نسل جوان ما باشد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به برنامه‌های آینده گفت: بنیاد زنده‌یاد ایران درودی متولی اصلی کارهای مربوط به وی است؛ منتها ما در موسسه هنرمندان پیشکسوت و در بخش‌های دیگر در بحث تدفین، تشییع و دیگر کارها با این بنیاد همکاری و همیاری داریم.

وی در پایان گفت: قطعا بنیاد زنده‌یاد ایران درودی یادمان‌هایی در مراسم چهلم و سالگرد آن هنرمند فقید، و با توجه به شأن‌ و جایگاه وی برگزار خواهد کرد که ما هم نهایت همکاری و همیاری را با این بنیاد خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها