چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
تداوم خدمات پست کتاب در انتظار نشست‌ با خانه کتاب

بابک افروز، تداوم خدمات شرکت ملی پست به اعضای سامانه پست خانه کتاب را منوط به عقد‌ قرار‌داد جدید با خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد و به احتمال تعدیل نرخ تخفیف به ناشران برای جبران هزینه‌های این شرکت اشاره کرد.

بابک افروز، مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب‌و‌کار شرکت ملی پست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره قرار‌داد همکاری شرکت ملی پست با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، مطابق دوره‌های قبل، با پایان مهلت قرار‌داد، قرار‌داد جدید برای طرف‌ها ارسال و با برگزاری نشست‌ درباره جزئیات گفت‌و‌گو می‌شود. هر نوع تغییر و یا تغییرات احتمالی به نتیجه نشست مشترک‌ شرکت ملی پست با دوستان خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستگی دارد. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است کتاب همچنان مشمول حمایت‌های شرکت ملی پست باشد یا خیر؟ گفت: نرخ مخففه برای پست  کتاب همچنان وجود دارد؛ اما با توجه به افزایش سالانه و شدید هزینه‌ها و  تحمل زیان قابل توجه شرکت ملی پست بابت قرار‌داد‌های همکاری، این احتمال و جود دارد تا درباره تعدیل درصد تخفیف‌‌ ارسال مرسوله‌های کتاب رایزنی انجام شود. با وجود پایان مهلت قرار‌داد، خدمات شرکت ملی پست به اعضای سامانه پست خانه کتاب ادامه دارد.
 
مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب‌و‌کار شرکت ملی پست ادامه داد: درحال‌حاضر جریان پست کتاب با 30 درصد تخفیف برای سرویس پیشتاز و 25 درصد تخفیف برای سرویس سفارشی همچنان ادامه دارد. 
 
افروز، درباره عمل به ارائه خدمات به ناشران و اصحاب نشر مطابق با الزام قانون بند‌ج ماده 92 قانون پنج‌ساله ششم توسعه از سوی شرکت ملی شرکت ملی پست بیان کرد: شرکت ملی پست، براساس نرخ‌نامه خود عمل می‌کند و دولت نیز موظف است، زیان شرکت را جبران کند؛ به‌عبارت دیگر این طور نیست که  شرکت ملی پست متحمل زیان شود و جبران نشود. بنابراین باید در جلسه  مشترک با دوستان خانه کتاب و ادبیات ایران، به‌اصطلاح برسر یک عددی توافق و به دولت اعلام کنیم و دولت نیز مابه‌تفاوت آنرا به شرکت پرداخت کند.
 
وی درباره مشارکت شرکت ملی پست در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: مشارکت شرکت ملی پست در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به اعلام زمان و برگزاری نشست مشترک مجری نمایشگاه بستگی دارد. هنوز درباره جزئیات این رویداد با شرکت  گفت‌و‌گویی انجام نشده است؛ بنابراین شرکت برنامه‌ای برای این موضوع ندارد. با برگزاری نشست‌های تخصصی، شرکت ملی پست، از ظرفیت‌های خود برای این نمایشگاه استفاده خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها