چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
توزیع دوباره کاغذ دولتی به ثبات در حوزه نشر کمک می‌کند

هومان حسن‌پور گفت: با توزیع کاغذ دولتی حدود دو سال و نیم در بازار نشر با ثبات روبه‌رو بودیم و قطعا استمرار توزیع این کاغذها به بهتر شدن فضای کسب و کار در حوزه نشر منجر می‌شود.

هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به حل مشکل کاغذهای دولتی و تاثیر آن در بازار نشر گفت: همانند دو سال قبل که توزیع کاغذ دولتی ثبات و آرامش به بازار کاغذ و نشر تزریق کرد و خلاء و کمبود آن طی چند ماه اخیر، به وضوح در بازار نشر دیده شد.
 
وی ادامه داد: قیمت کتاب‌هایی که با کاغذ آزاد تولید شدند، بسیار بالا رفته است و در این شرایط، توزیع دوباره کاغذ دولتی می‌تواند در بازار تاثیر زیادی داشته باشد و قیمت را شدیدا کاهش دهد.
 
حسن‌پور با بیان اینکه ایجاد رونق کسب و کار در حوزه نشر از جمله مزایایی است که کاغذهای دولتی به ارمغان می‌آورند، عنوان کرد: ما ناشری داشتیم که به امید اینکه کاغذ دولتی به او تخصیص پیدا کرده اما حواله نگرفته است، تلاش کرده قیمت پشت جلد را به میزان کاغذ دولتی محاسبه کند.
 
وی یادآور شد: ما حدود دو سال و نیم در بازار کاغذ ناشران با ثبات روبه‌رو بودیم و با توجه به آزمون موفقی که کاغذهای دولتی طی این سال‌های اخیر پشت سر گذاشته است، قطعا استمرار توزیع آن‌ها به بهتر شدن فضای کسب و کار در حوزه نشر منجر می‌شود.
 
حسن‌پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه یک‌سری ناشران قبلا حواله داشتند و اکنون می‌توانند کاغذ خود را تحویل بگیرند، گفت: در این میان برخی ناشران نیز در سامانه کاغذ ارشاد ثبت‌نام کردند، کارگروه به آن‌ها کاغذ تخصیص داد اما چون کاغذ نبود حواله برای آن‌ها صادر نشد و این ناشران از چاپخانه یا ناشران دیگر کاغذ قرض گرفتند و کتاب چاپ کردند.
 
وی افزود: اکنون که قرار است مرحله جدید توزیع کاغذ قرار دادیم، کارگروه کاغذ باید در تخصیص و حواله دادن کاغذها نظم سابق را در نظر بگیرد تا ناشران بتوانند کاغذهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
حسن‌پور در پایان با بیان اینکه بی‌توجهی به این موضوع ممکن است نوعی آشفتگی ایجاد کند، تاکید کرد: باید در نظر داشت تغییر رویه زیادی وجود نداشته باشد، زیرا ناشرانی که در نوبت دریافت حواله قرار دارند برای این کاغذها و چاپ کتاب‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها