سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
برنامه‌های هفته کتاب 1400 در استان لرستان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب در این استان را اعلام کرد.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان‌ نمود خوبی داشته است و در یک سال اخیر بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان؛ شامل کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد و علیمردان‌خان بختیاری الیگودرز افتتاح شدند.

وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید باهنر بروجرد افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز کتابخانه درجه دو پلدختر به بهره‌برداری می رسد.

فتایی گفت: اضافه شدن حدود 4000 متر سرانه کتابخانه‌ای به استان به زیرساخت توسعه‌ای کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند.

وی گفت: برگزاری اختتامیه برنامه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های سطح استان و دیدار با ناشران و نویسندگان استان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بین کارکنان و خانواده‌هایشان، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی و ... از برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب می‌باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: اجرای برنامه یک کتاب یک نویسنده با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در رادیو لرستان، برگزاری مسابقه به مناسبت هفته کتاب در برنامه شبانه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان، درج جملات قصار در مورد کتاب در مانیتور دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری را نیز مد نظر قرار داریم.

فتایی افزود: طراحی پوستر در خصوص هفته کتاب، مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی، تولید محتوا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان، اهدا کتاب به کانون اصلاح و تربیت (با عنوان طرح گلریزان کتاب)، برگزاری نشست فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و رونمایی از تازه‌های نشر استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی خلاق را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به انجام خواهیم رساند.
 
لازم به ذکر است بیست و نهمین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از 24 تا 30 آبان ماه 1400 برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها