دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
خانه‌موزه استاد شهریار با پایان تغییرات در مدیریت شهری افتتاح می‌شود

وند‌نوروز از افتتاح خانه‌موزه استاد شهریار تا چند هفته دیگر و تصمیم برای تبدیل این خانه به مرکز فرهنگی برای رفت و‌آمد دوستداران شعر و ادب فارسی خبر داد.

جواد وند‌نوروز، رئیس بنیاد فرهنگی مقبرةالشعرای استاد شهریار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره افتتاح خانه‌موزه استاد شهریار بیان کرد: مقرر بود، خانه موزه استاد شهریار، مهر‌ماه در پارک بهجت‌آباد تهران افتتاح شود؛ اما با توجه به تغییرات در مجموعه شهرداری، زمان افتتاح به زمان دیگری موکول شده است.
 
وی با احتمال افتتاح خانه‌موزه استاد شهریار تا چند هفته دیگر، افزود: در بنیاد فرهنگی مقبرةالشعرای استاد شهریار تصمیم گرفته شده تا خانه موزه استاد شهریار، به‌عنوان مرکز ادبی میزان ادب و شعر‌دوستان باشد؛ علاوه‌براین یکی از برنامه‌های مهم بنیاد -که در حال برنامه‌ریزی است- برگزاری همایشی بین‌المللی درحوزه شعر و ادب فارسی است.
 
خانه‌موزه استاد شهریار به‌دنبال مصوبه کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری در ضلع شمالی بوستان بهجت‌آباد افتتاح خواهد شد. بخشی از آثار و دست‌نوشته‌های استاد شهریار هم‌اکنون گردآوری شده و آماده ارائه به علاقه‌مندان در این موزه است. محله بهجت‌آباد در مرکز تهران و در محدوده خیابان ولی‌عصر و بلوار کریمخان زند بود و بوستانی به همین نام در آن واقع است که از نظر اهمیت فرهنگی، جایگاه ارزشمندی در میان پارک‌های تهران دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها