دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
معتقدم نگارش کتاب شهید صفرلو، به انتخاب خود شهید بوده است

قیومی‌زاده با اشاره به انتخاب خود برای معرفی زندگینامه شهید صفرلو به زبان شعر کودک گفت: من تاکنون شهید صفرلو و خانواده وی را ندیده‌ام؛ اما معتقدم خود شهید، من را برای نگارش کتاب انتخاب کرده است.

فریبا قیومی‌زاده، شاعر و نویسنده ابرکوهی در گفت‌وگو خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به فعالیت فرهنگی خود گفت: متولد سال 1356 با مدرک کارشناسی ادبیات کودک‌ و نوجوان و ساکن ابرکوه هستم که حدود 35 سال در زمینه شعر و ادبیات فعالیت می کنم.

وی افزود: تاکنون چند مجموعه شعری به چاپ رسانده‌ام که مجموعه «قبله‌ای برای باران» با موضوع اشعار ملی، مذهبی و آیینی به عنوان نخستین مجموعه شهری و گردآوری مجموعه اشعار کنگره شعر کویر با عنوان « کویر هفت آسمان» به عنوان دومین اثرم بوده است.

این شاعر یزدی گفت: گردآوری مجموعه اشعار شاعران انجمن شعر ادبی شهرستان ابرکوه نیز به عنوان اثر دیگرم است که به چاپ رسانده‌ام و شهریورماه اخیر از آن رونمایی شد.

قیومی‌زاده بیان کرد: در موضوع غزل آزاد نیز مجموعه عاشقانه توسط انتشارات سوره مهر و حوزه هنری در حال چاپ است که امیدوارم به‌زودی ارائه شود.
 

وی با اشاره به فعالیت‌های ادبی خود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: در زمینه کودکان کتاب‌های «من درآسمانم» و «خوش سفر» را شهریور امسال به چاپ رسانده‌ام.

این شاعر ابرکوهی ادامه داد: حدود 20 سال است که مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان ابرکوه هستم؛ و ده سال است که مسئولیت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان در این شهرستان بر عهده دارم.

وی همچنین با اشاره به چاپ کتاب اخیر خود به نام «من درآسمانم» افزود: این کتاب را به سفارش خانواده شهید علی صفرلو تهیه کردم و با توجه به این‌ که این شهید بزرگوار پرستار بخش کودکان بودند، خانواده وی تصمیم گرفتند که زندگینامه این شهید در قالب شعر در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و قرعه به نام من افتاد که شاعر این کتاب باشم.
 

این شاعر یزدی ادامه داد: تصویرگر این کتاب عسل نجاری و انتشارات آن را نشر اکسیژن بر عهده داشتند که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گروه سنی مخاطب این کتاب «ب»و«ج» است و بر اساس تقسیم‌بندی حوزه کودک و نوجوان این کتاب به مخاطبین نوخوان توجه دارد.

قیومی‌زاده با اشاره به انگیزه خود در تالیف این کتاب گفت: همه ما دینی نسبت به شهدا و خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و همین‌طور مدافع سلامت داریم که من نیز دراین زمینه سعی کردم تمام تلاش خود را داشته باشم تا به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهم.

وی افزود: من این شهید و خانواده وی را تاکنون ندیده‌ام؛ اما سعادتی بود که بتوانم در این مسیر گام بردارم و برای تهیه این کتاب انتخاب شوم و این انتخاب خود شهید بود که کتابش را بنویسم.

این نویسنده ابرکوهی گفت: ده سال مربی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری هستم که همیشه سعی کرده‌ام با ارائه خلاقیت، اتفاقات خوبی در حوزه کودک و نوجوان شهرستان صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: این‌که مربی و نویسنده کاملا مخاطب خود را بشناسد و با آنها آشنایی داشته باشد، به‌خوبی می‌تواند ارتباط برقرار کند و جذب مخاطب را داشته باشد.

«من در آسمانم»، کتاب زندگینامه شهید سلامت علی صفرلو برای کودکان است که در قالب شعر برای کودکان در گروه سنی ب و ج به تالیف درآمده است.

شهید مدافع سلامت علی صفرلو از پرستاران بخش کودکان بودند که در زمان شیوع کرونا برای درمان بیماران کرونایی داوطلبانه به این بخش منتقل شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کتاب «من در آسمانم» به قلم فریبا قیومی‌زاده و با تصویرگری عسل نجاری در قطع خشتی و در ۲۴ صفحه و با قیمت ۵۰‌هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط