دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مسابقات کتابخوانی با موضوع شهدا در زنجان برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به کارکرد فرهنگی و مذهبی کانون‌های مساجد گفت: به همت این مراکز مسابقات کتابخوانی با موضوع شهدا برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام نقی یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کانون‌های مساجد استان زنجان به عنوان مکان‌های فرهنگی نقش بسزایی در ایام شیوع ویروس کرونا داشتند و با وجود مجازی‌شدن فعالیت‌ها طرح‌های خوبی در این امکان اجرایی شد.

وی از فعالیت بیش از ۳۸۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: بالغ بر ۶۰‌درصد کانون‌های مساجد فعال این استان در مناطق روستایی قرار دارد و این کانون‌ها در برخی مناطق روستایی به‌عنوان تنها مراکز فرهنگی، منشأ اثرات مطلوبی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به استفاده از فرصت فصل تابستان در اجرای طرح‌های فرهنگی گفت: در همین راستا طرح تابستانه فهما با هدف پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون‌های مساجد اجرا شد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه برنامه تابستانه فهما در سه محور کلی «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا شد، گفت: در «شبستان فرهنگ» رواق(بخش)های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، در «شبستان هنر» رواق(بخش)های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و برای «شبستان نوآوری» رواق(بخش)های کارآفرینی و فناوری برای بچه‌های مسجد اجرایی شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات کتابخوانی در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: برای گرامیداشت مقام شهدا و پدر و به همت کانون فرهنگی و هنری سبحان، مسابقه کتابخواني «با بابا» به‌عنوان پويش مطالعه در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان برگزار مي‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: «با بابا» اثر جدیدی از انتشارات شهید ابراهیم هادی با موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ و پیرامون زندگی شهید حاج‌محمد طاهری و فرزند ایشان نگارش شده است.

یارمحمدی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی«گریه زیبا» به مناسبت هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا خبر داد و گفت: این مسابقه هم با محوریت دلنوشته، خاطرات و وصیت‌نامه شهید محمدحسین تجلی از کتاب «صرف خون» در قالب فیلم موبایلی، کلیپ و عکس‌نوشت اجرایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها