پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
نشست‌های مجازی «کتاب‌نخوان‌ها» با مشارکت دوستداران مطالعه برگزار می‌شود

موسسه فرهنگی اطلس پیدایش، طرح «کتاب‌نخوان‌ها» را با هدف توسعه فرهنگ مطالعه هر دوشنبه در صفحه مجازی برگزار می‌کند.

میلاد حسینیان، مدیرمسئول موسسه فرهنگی اطلس پیدایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از برگزاری طرح «پروژه کتاب‌نخوان‌ها» خبر داد و گفت: «پروژه کتاب‌نخوان‌ها» با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه از سوی موسسه فرهنگی «اطلس پیدایش» برگزار می‌شود. 

وی افزود: قرار است این برنامه رایگان، به‌صورت زنده از صفحه رسمی اینستاگرام موسسه، دوشنبه هر هفته از ساعت21 تا 22 برگزار شود. طرح «‌کتاب‌نخوان‌ها» دیدار و گفت‌و‌گوی مجازی کتاب‌نخوان‌های است که می‌خواهند کتاب‌خوان شوند و آن‌هایی که می‌خواهند از کتاب‌نخوان‌ها در این مسیر حمایت کنند.

حسینیان گفت: از آنجایی که یکی از ارزش‌های موسسه اطلس پیدایش، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است، با اجرای پروژه «‌کتاب‌نخوان‌ها» هر دو ماه یک‌بار کتابی انتخاب و خوانده می‌شود. کتاب‌های منتخب در زمینه‌های ادبیات کلاسیک ایران و جهان، فرهنگ اقوام و ملل، دانش هومیوپاتی، هوش مصنوعی و همچنین محیط زیست است. 

به گفته حسینیان، تلاش مجموعه «اطلس پیدایش» بر آن است که به‌شکل غیرشعاری و به دور از بیان نارضایتی‌های رایج، مانند کاهش سرانه کتاب‌خوانی، گرانی کتاب و کاهش اوقات فراغت افراد در جامعه، در حد توان خود در این حوزه قدمی رو به جلو بردارد.
 
گفتنی است، در جلسه نخست «پروژه کتاب‌نخوان‌ها» که دوشنبه بیست‌وششم مهرماه کتاب «مرگ ایوان ایلیچ» اثر لئو تولستوی از آثار برگزیده ادبیات کلاسیک جهان خوانده شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند دوشنبه‌ها از ساعت 21 به صفحه رسمی اینستاگرام موسسه اطلس پیدایش به نشانی atlasbook@ بپیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها