شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
معرفی شهید سلیمانی به‌عنوان نماد انسانی با سبک زندگی انقلابی و استکبارستیزی

زهرا امینیان گفت: هدف ما از اجرای طرح «قاسم زمانت باش»، ارائه نمود عینی و تفصیلی برای شناساندن بیانیه گام دوم انقلاب و شهید شاخص، حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد و تراز یک انسان با سبک زندگی انقلابی، استکبارستیزی و نماد انسانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «قاسم زمانت باش» دی‌ماه 1399 همزمان با ایام نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی و در ادامه مسیر در کشورهای مختلف جهان رونمایی و توزیع شد.

اکنون طرح جامع «قاسم زمانت باش؛ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر محور شهید شاخص، حاج قاسم سلیمانی» از مردادماه سال جاری با همکاری و پشتیبانی سپاه محمد رسول‌الله(ص) در سطح ملی در حال اجرا و برنامه‌ریزی است. در این راستا، دی‌ماه سال‌جاری در ایام دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، چند جشنواره ملی و برنامه فرهنگی برای اقشار مختلف برگزار خواهد شد.
 
زهرا امینیان؛ طراح، مدیر برنامه و مجری این طرح در گفت‌وگو با ایبنا، درباره برگزاری این برنامه‌ها، بیان کرد: در سال جاری جشنواره و برنامه‌های فرهنگی ویژه دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی ذیل عنوان «قاسم زمانت باش» برای اقشار مختلف برگزار می‌شود. در این طرح یک جشنواره ملی نیز ویژه بانوان و خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین برای دانش‌آموزان امکان دسترسی به کتاب فراهم شده و برای فرهنگیان نیز که جامعه هدف ما هستند، برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفتیم. امید است با همکاری سپاه محمد رسول‌الله(ص) بتوانیم این جشنواره را در دی‌ماه سال‌جاری برگزار کنیم.
 
وی افزود: محتوای طرح بر مبنای هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سبک زندگی، علم و فناوری و استکبارستیزی اشاره کرد که محورهای موضوعی جشنواره هستند. زیرا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، بیانیه گام دوم انقلاب در تمام اقشار سطح جامعه اعم از اصناف، دانش‌آموزان، فرهنگیان، نخبگان و غیره باید عملیاتی و خصوصی‌سازی شود. هدف ما نیز از برگزاری جشنواره «قاسم زمانت باش»، ارائه نمود عینی و تفصیلی برای شناساندن بیانیه گام دوم انقلاب و شهید شاخص، حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد و تراز یک انسان با سبک زندگی انقلابی، استکبارستیزی و نماد انسانی است که از انقلاب برخاسته و می‌تواند نشانه‌ خوبی برای کسانی باشد که می‌خواهیم بیانیه گام دوم انقلاب را برای آن‌ها تبیین کنیم.


مجری طرح «قاسم زمانت باش؛ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر محور شهید شاخص، حاج قاسم سلیمانی»، تصریح کرد: تمامی ارگان‌ها و نهادها اعم از نظامی، انتظامی، نهادها و مؤسسات فرهنگی می‌توانند در اجرای این طرح همکاری کنند. با تخصیص دادن گروه‌های تخصصی می‌توانیم مهندسی فرهنگی را داشته باشیم و ناهنجاری‌های ارگان‌ها، نهادها و مؤسسات فرهنگی را تشخیص دهیم، بدین ترتیب مهندسی فرهنگی صورت می‌گیرد و مشخص می‌شود در کدام گزینه از بیانیه گام دوم قرار می‌گیرد و بعد از جلساتی که برگزار می‌شود، نتایج را در قالب پروپوزال ارائه می‌دهیم و کارمان را شروع می‌کنیم.
 
امینیان گفت: این طرح تقریبا خصوصی‌سازی‌ترین طرحی است که می‌تواند در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب اسلام اجرا شود و منعطف‌ترین حالت ممکن در این طرح قرار دارد. از شاخصه‌های طرح این است که بیانیه گام دوم انقلاب را برای ارگان‌ها خصوصی‌سازی می‌کند و با تخصیص دادن کارگروهی، ناهنجاری‌ها و مشکلاتی که در یک ارگان وجود دارد را مطرح می‌کند، سپس این مشکلات را در قالب بیانیه گام دوم قرار داده و یک پروپوزال راهبردی ارائه می‌دهیم.
 
وی اظهار کرد: در قالب برگزاری این جشنواره، تولید محتوا صورت می‌گیرد و کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌هایی را برگزار می‌کنیم و براساس مهندسی فرهنگی که صورت گرفته تلاش می‎‌کنیم تا ناهنجاری‌ها را از بین ببریم. این اتفاق را تیم قاسم زمانت باش می‌تواند رقم بزند، چون تیم تشکیل شده از نخبگانی است که هم دارای مدارک علمی بالایی هستند، هم به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنند و هم علاقه زیادی به شهید حاج قاسم سلیمانی دارند.
 
نویسنده کتاب «قاسم زمانت باش» در ادامه به ثبت یک گروه جهادی در جهاد سازندگی با عنوان «قاسم زمانت باش» با حمایت سپاه خبر داد و افزود: این گروه در شروع کار خود، کودکان کار و کودکان محروم منطقه هرندی را در زمینه استعدادیابی و خدمات پزشکی تحت پوشش قرار داد. استعدادیابی کامل و جامعی با دکترین روانشناسی انجام شده و خدمات پزشکی از سوی بیمارستان بقیة‌الله برای آن‌ها انجام می‌شود. همچنین جشنواره‌ای برای کودکان محروم منطقه هرندی با عنوان «قاسم زمانت باش»، در دی‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
 
وی توضیح داد: در زمینه فعالیت‌های جهادی با سفارت یمن نیز همکاری‌‌هایی برنامه‌ریزی شده و در این زمینه با سفیر این کشور نیز ملاقاتی داشتیم. همچنین قرار است با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب نیز دیداری داشته باشیم و امید است بتوانیم اتفاقات خوبی را برای کودکان یمن رقم بزنیم.


مجری طرح «قاسم زمانت باش؛ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر محور شهید شاخص، حاج قاسم سلیمانی» با بیان این‌که در این قضیه رویکرد ما، رویکرد بین‌المللی است، گفت: این طرح، یک طرح ملی هست، اما رویکرد ما، رویکرد بین‌المللی و جبهه مقاومت است. این طرح امسال به‌صورت پایلوت قرار بود در تهران انجام شود، ولی در سطح ملی اجرا شد و رویکرد ما در سال آینده بین‌المللی خواهد بود. به همین منظور با سپاه قدس که سال گذشته ما را حمایت می‌کردند، امسال نیز صحبت‌هایی انجام دادیم و جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد تا مقدمات برگزاری جشنواره سال آینده در سطح بین‌المللی فراهم شود. تمام تلاشمان را می‌کنیم که در سال 1401 «قاسم زمانت باش» به‌صورت بین‌المللی دیده شود. امید است بتوانیم به جامعه ظهور خدمت کرده باشیم و واقعا قاسمان زمان را شناسایی و به جامعه ظهور تحویل دهیم.
 
امینیان در پایان بیان کرد: شماره تلفنی برای همکاری با این طرح درنظر گرفته شده و همکاران و دوستان در ارگان‌ها و نهادها و همچنین اقشار مختلف مردم در صورت تمایل به همکاری با این گروه جهادی می‌توانند با شماره همراه ۰۹۱۲۳۰۷۸۹۱۶ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها