چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
محمد صالحی‌آرام بر اثر کرونا در رومانی درگذشت

محمد صالحی‌آرام، روزنامه‌نگار، شاعر، طنزپرداز و نویسنده کتاب «مشکل حکایتی ست» بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

رویا صدر، از نویسندگان پیشکسوت طنزپرداز و از همکاران وی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن ابراز تاسف از درگذشت صالحی‌آرام درباره شخصیت این شاعر و طنزپرداز عنوان کرد: صالحی آرام از نسل طنزنویسان دهه 40 بود که با نشریه‌های مختلف از جمله  گل آقا، توفیق، حاجی فیروز، کشفیات تهران مصور، فکاهیون و به صورت ثابت با روزنامه اطلاعات همکاری داشت.

صدر افزود: صالحی آرام دارای تنوع در قالب شعری و سبک بود و اشعارش از نظر مضمون دارای ارزش ادبی و هنری بودند. شعر طنز وی دارای نگاهی عمیق و تلخ در بیان مشکلات شهرنشینان قشر متوسط جامعه بود و تلاش داشت دغدغه‌های فکری، سیاسی و اقتصادی آنها را بیان کند. ضمن اینکه اشعارش دارای ارزش هستی‌شناشانه نیز بودند.

صالحی آرام، متولد 1317 در همدان بود که حدود 60 سال در نشریه‌های گوناگون فعالیت کرده و در میان همکاران به داشتن شخصیتی آرام و دلسوز بدون هیچ بغض و کینه به دیگران شهرت داشت. وی پایه‌گذار و سردبیر هفته نامه نشریه خبری نگاه در سال های 70 تا 75 بود و مجموعه اشعار طنزی از جمله «شکل دگر خندیدن» و «همچو شرر خندیدن» و نیز «مشکل حکایتی ست» را در کارنامه داشت.

صالحی آرام که چند ماهی برای دیدن فرزندانش به بخارست رومانی رفته بود، شامگاه گذشته (27 مهر) بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داد و در بخارست دفن خواهد شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درگذشت این چهره ادبی شاخص کشورمان را به خانواده، مخاطبان و دوست‌داران وی تسلیت می‌گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها