چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
جشنوراه شعر رحمت للعالمین در سنندج برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری جشنواره شعر رحمت للعالمین در سنندج خبر داد و گفت: این جشنواره به چهار زبان (کُردی، ترکی، فارسی و عربی) به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود.

کمال گرامیان با تبریک هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: مراسم‌های هفته وحدت در سرفصل‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان پیش بینی شده است.

وی از برگزاری جشنواره شعر رحمت للعالمین از جمله برنامه‌های هفته وحدت در سنندج خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب شعر کردی، فارسی، عربی و ترکی برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: این جشنواره به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و در دو محور شعر کلاسیک و شعر نو برگزار می‌شود.

گرامیان به محورهای این جشنواره نیز اشاره و عنوان کرد: وصف ایزدی (لولاک ما خلقت الافلاک)، پیامبر اعظم (ص) در قرآن کریم، پیامبر مهربانی، تجلی وحدت اسلامی، امت واحده (عظمت و اقتدار اسلامی و وحدت و همبستگی و انسجام سلامی)، سبک زندگی نبوی، رحمه للعالمین، مظهر سجایای اخلاقی از محورهای این جشنواره است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را سه شنبه چهارم آبان‌ماه 1400 اعلام و اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دو شیوه مجازی به شماره واتس آپ 09338719760 و یا پستی به نشانی سنندج خیابان امام خمینی (ره) روبروی گمرک مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ارسال کنند.
 
معاون امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته افزود: تجلیل از صاحبان آثار و مقاله‌های مرتبط با حوزه قرآنی، برگزاری محافل سخنرانی، همایش‌ها و مسابقات کتابخوانی، بزرگداشت شهدای روحانی، شب شعر و مسابقات ورزشی، نشر پیام علمای شاخص، تولید محتوا، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات، حمایت از جشن‌های مردمی، گروه‌های مولودی و مدیحه‌سرا از جمله‌ برنامه‌های این ایام در کردستان است.

گرامیان، تجلیل از فعالان رسانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه تقریب، برگزاری یادواره سید شمش قریشی، عیادت از روحانیون و منادیان وحدت، تجلیل از علمای شاخص اهل‌سنت، همایش سادات و جشن امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در کردستان برشمرد.

وی با بیان اینکه وجود مبارک پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) مهمترین رکن برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی است، اضافه کرد: به همین دلیل در عصر کنونی باید مولفه‌های این وحدت و همدلی بیش از گذشته تقویت شود.

وی حفظ انقلاب و شکست توطئه‌های دشمنان را در گرو وحدت دانست و گفت: اگر امت اسلامی با هم‌ متحد باشند، پرچم مقدس نظام در دنیا به اهتزار درآمده و دشمنان نظام هیچ‌گاه به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها