پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
بیش از ۲۰ کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین استان تجهیز شده است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت هشت کتابخانه سیار روستایی و شهری و چهار کتابخانه پستی در کنار ۲۳ مرکز ثابت کانون در استان و همچنین گشایش و تجهیز بیش از ۲۰ کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین استان، نشان از توجه ویژه کانون به کودکان مناطق مرزی و عشایری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه، ویژه برنامه هفته ملی کودک را با حضور محدود دانش آموزان و مسئولان استانی و منطقه‌ای در محوطه باز دبستان روستای میرآباد سیلوانا برگزار کردند.

جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این مراسم به خبرنگار ایبنا گفت: هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر و با تکیه بر حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.
 
 وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کودک در دو بخش «با کودکان» و «درباره کودکان» برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هفته کودک امسال با ماه شادی و سرور ربیع‌الاول مصادف شده است که میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) و همچنین آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) بر شادی و نشاط هفته ملی کودک تأثیر مضاعفی خواهد داشت.
 
زاهدی افزود: یکی از افتخارات شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گام نهادن در مسیر رعایت عدالت فرهنگی در مناطق مرزی، عشایری و کم‌برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: فعالیت هشت کتابخانه سیار روستایی و شهری و چهار کتابخانه پستی در کنار ۲۳ مرکز ثابت کانون در استان و همچنین گشایش و تجهیز بیش از ۲۰ کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین استان، نشان از توجه ویژه کانون به کودکان مناطق مرزی و عشایری است.
 
وی اجرای سرود، شعرخوانی، اجرای مسابقه‌، معرفی کتاب و اهدای جایزه را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در این جشن اجرا شد.

وی افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی شاد برای کودکان مناطق کم‌برخوردار استان توسط مربیان کتابخانه‌های سیار با مشارکت دفاتر امور تسهیل‌گری استانداری از جمله برنامه‌هایی است که به منظور اجرا در طی هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طراحی شده است. 

این مسئول با بیان اینکه ۲۱ عنوان برنامه برای اجرا در هفته ملی کودک از سوی کانون آذربایجان‌غربی تدارک دیده شده است، گفت:  آموزش کاردستی با عنوان توجه به بازیافت‌ها، کارگاه شیوه‌های صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی، برپایی نمایشگاه‌های مجازی، کارگاه‌های کاردستی با عنوان خنده‌های زیر ماسک، کارگاه ادبی با عنوان «پیراهن سبز زمین»، کارگاه خوشنویسی با عنوان «حق من از آموزش»، کارگاه‌های نقاشی با عنوان «مواظب انرژی‌های آینده من باشید»وکارگاه‌های ادبی با موضوع «بهترین کاری که در ایام کرونا انجام داده‌ام» از جمله این برنامه‌ها است.

زاهدی قصه گویی کودکان و نوجوانان با موضوع مصرف صحیح آب «قطره قطره زندگی» و برگزاری کارگاه‌های کاردستی با عنوان «پروانه‌های صلح و دوستی»، خوانش شعر گروهی توسط کودکان با عنوان «شادی حق همه ماست» را از جمله دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها