سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
اهدای 520 جلد کتاب به کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد

مسئول کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد گفت: در راستای وقف کتاب، خیر ماندگار 520 جلد کتاب به این کتابخانه اهدا شد.

حسن سالاری، مسئول کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در هفتمین روز از دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار»، چیا مجیدزاده فرزند مرحوم جعفر مجیدزاده از فرهنگیان شهرستان تعداد 520 جلد کتاب را به کتابخانه عمومی شیخ شلتوت مهاباد اهدا کردند.

وی افزود: در کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد بیش از 30 هزار منابع اطلاعاتی اعم از کتاب، نشریه، منابع گویا وجود دارد.

سالاری ادامه داد: همچنین کتابخانه عمومی شیخ شلتوت دارای 2000 عضو فعال با کارت عضویت یکساله است.

مسئول کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آنها وقف کتاب است و وقف کتاب یکی از مهمترین و ارزشمندترین مصداق‌های سنت حسنه وقف است.
 

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان، نیازمند منابع جدید است و امیدواریم با اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی مهاباد غنی‌تر شود.

مسئول کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد، افزود: کتاب برای تغذیه روح انسان بوده و فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است؛ ترویج فرهنگ وقف کتاب، از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

سالاری در مورد وضعیت فعالیت کتابخانه عمومی شیخ شلتوت گفت: در طی دوران کرونا هنگام وضعیت قرمز تعطیل بودیم و با طرح کتاب پیک در طول هفته دو روز در خدمت اعضا هستیم، ولی در وضعیت‌های زرد و نارنجی و آبی باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها