سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کرونا باز هم جشنواره صنعت چاپ آذربایجان‌غربی را به تعویق انداخت

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: دهمین جشنواره صنعت چاپ در استان به دلیل شرایط کرونا در دو شهرستان بوکان، خوی و نیز مرکز استان (ارومیه) برگزار خواهد شد.

مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است و رونق این صنعت صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همپای سایر پیشرفت‌ها رشد آن تسریع شود و وارد عرصه رقابت شویم تا بتوانیم سهم چاپ را در رونق اقتصادی ایران افزایش دهیم.
 
وی با بیان امسال دهمین دوره از جشنواره صنعت چاپ همزمان با هفته وحدت در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، گفت: به دلیل شرایط کرونایی امسال در سه شهر استان به صورت جداگانه این جشنواره اجرا خواهد شد و به دلیل شرایط کرونایی خانواده‌ها حضور نخواهد داشت.
 
محبی تجلیل از 4 نفر  پیشکسوت در حوزه چاپ و راهنمایی در مورد سرمایه‌گذاری درست در این صنعت را از جمله محورهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
 
این مسئول ادامه داد: متاسفانه چاپ سنتی و افست منسوخ شده و جاپخانه‌های افست سطح استان با 30 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند و کم کم از حوزه فعالیت خارج خواهد شد که در این راستا باید اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به سرمایه‌گذاران انجام گیرد.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  چاپخانه‌هایی که بر روی بسته‌بندی فعالیت می‌کنند وضعیت خوبی دارند، ولی چاپخانه‌های که روی نشر و کارهای اداره‌ مشغول به فعالیت هستند، اوضاع چندان خوبی ندارند.
 
وی بیان کرد: در سطح استان 60 واحد چاپخانه در حال صدور پروانه، 486 مجوز ارشادی و 320 واحد چاپخانه پروانه فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها