چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
امیرعلی بنی‌اسدی از «کار دشوار آدمیزادی» می‌گوید

کتاب «کار دشوار آدمیزادی» نوشته امیرعلی بنی‌اسدی به همت نشر آفتابکاران به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ امیرعلی بنی‌اسدی که به تازگی کتاب «کار دشوار آدمیزادی» را از سوی نشر آفتابکاران منتشر کرده است، گفت: مجموعه «کار دشوار آدمیزادی» حاصل نوشته‌های کوتاهی است که در سال‌های اخیر و به تدریج نوشته شده. برخی از این نوشته‌ها را پیش از این در فضای مجازی منتشر کرده بودم که با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد. به تشویق همین خوانندگان هم بود که تصمیم به انتشار این مجموعه در قالب یک کتاب جداگانه گرفتم.

نویسنده رمان «تهران، بهمن 2600» با بیان این‌که دغدغه اصلی من در نگارش این کتاب به اشتراک گذاشتن تجربه‌هایم با دیگران است، اظهار کرد: اساسا ریشه بسیاری از مشکلات ما و دلیل هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنیم این است که از تحربه‌های یکدیگر بی‌خبریم. دانستن آنچه دیگران آموخته‌اند به ما کمک می‌کند تا مسیر کم‌خطاتری را در زندگی طی کنیم. به همین دلیل من هرچه نوشته‌ام، حاصل تجربه مستقیم خودم است. این مجموعه حاوی درس‌هایی است که شخصا در زندگی تجربه کرده‌ام. امیدم هم این است که خواندن نوشته‌هایم گره‌ای از کسی در گوشه دنیا باز کند.

بنی‌اسدی ادامه داد: در حال حاضر نیز دو رمان نیمه‌تمام در دست نوشتن دارم. هر دو رمان مایه روانشناختی دارند و بر اساس تجربه زیسته‌ام و سفر به درون آدمی نوشته خواهند شد.

کتاب «کار دشوار آدمیزادی» شامل 139 نوشته کوتاه است که نویسنده در پیشگفتار درباره هدف نگارش این کتاب می‌نویسند: خواسته‌ام و کوشیده‌ام که به قدر دانش و تجربه زیسته‌ام از آدمیزاد بگویم. بر همین اساس نوشته‌های کوتاه این کتاب شرح ساده و خلاصه‌ای است از آنچه به نظرم چاره‌پاره‌ای از رنج‌هایی است که می‌کشیم. رنج‌هایی که گاهی از پسش برمی‌آییم و گاهی آن‌ها پشت ما را به خاک می‌رسانند. رنج‌هایی که گاه حاصل جبر روزگار و مشی و مرام دیگران است و گاهی زاییده و محصول تصمیمات خود ما.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بی‌سروصدا زحمت می‌کشد. از خودش مایه می‌گذارد. کم‌توقع است. قدرشناس است علی‌رغم همه قدرناشناسی‌هایی که می‌بیند. کم‌حرف است و کم‌انتظار. همین است که گاهی یادمان می‌رود به یادش باشیم. اهل تعارف نیست؛ پس زبان نمی‌ریزد. به وقتش اما از همه‌ی شیرین‌زبان‌ها بیشتر به داد ما می‌رسد. گاهی چنین آدمی است دوست‌داشتنی‌ترین آدم زندگی ما.»

کتاب «کار دشوار آدمیزادی» نوشته امیرعلی بنی‌اسدی، با شمارگان 300 نسخه، در 160 صفحه، به قیمت 38 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر آفتابکاران روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها